vrijdag 2 oktober 2020

Siberische Tijgers


Vandaag wil ik foto's laten zien van de groep Siberische Tijgers uit Safaripark Beekse Bergen.
Het is zo mooi om te zien hoe de 3 jonge welpen die vorig jaar Mei geboren zijn, al flinke tijgers zijn geworden. 
Ze zijn haast niet meer van hun moeder te onderscheiden.
 Ik heb deze tijgers afgelopen maand gefotografeerd op een mooie nazomerdag.
Ze waren toen (net als ik) lekker van het mooie weer aan het genieten.
Het was zwaar bewolkt, maar wel lekker warm en ideaal om te fotograferen 
Ik had ook een flink aantal foto's, dus ik heb er nu maar een complete blogpost van gemaakt.

Siberische Tijger





























Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

45 opmerkingen:

  1. Wow such a beautiful animal❤Well done Marco😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely photos of the tiger, and it does look young and playful, well to me.
    Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I know they are deadly, I know they could have me for lunch. But they are so beautiful and they don't automatically arouse the fear that other animals can.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marco,
    Wat een geweldige serie foto's van de tijgers.
    Die waar het hek niet is te zien zijn mijn favorieten, dan is het net of je ze in de wildernis hebt gemaakt.
    De tijger is mijn lievelings dier van de dierentuin, ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marco.

    Super mooi deze tijgers.
    Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Marco,

    Your photos of the Siberian Tigers are beautiful. It is a gorgeous tiger. The cubs did grow quickly, they look like adults. Take care, enjoy your day! Have a happy weekend! PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a collection of photos friend Marco, it seems that you have told the tiger to pose for your camera, the truth is that he looks relaxed and photographic, something that you have used very well for your report, as you say it seems that you both enjoyed.
    Congratulations.
    Happy weekend.
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful animal. The tiger looks like it would be boring.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige serie, grote katten vind ik altijd leuk om te zien. Ik kan op jouw foto's niet zien of je nu een van de jonge tijgertjes hebt of toch de moeder. Ze zijn dus gewoon al volwassen, het gaat zo snel (net als de jonge vosjes bij mij).
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Preciosas imágenes del tigre, Marco, fotos de gran calidad-

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marco, you were so lucky to photograph this amazing tiger. Once I was visiting San Diego Zoo and was waiting for a tiger to show up but he never showed up.
    Your tiger a great character. Siberian tigers are beautiful! Fantastic photographs!
    Greetings from Utah.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marco,
    Ja, zo heerlijk allemaal foto's van de Siberische tijger, ik hou ervan!!!
    Ook heel fijn dat de lightbox het bij jou doet, zodat je heerlijk heen en weer de foto's gemakkelijk kunt bewonderen! Geweldige foto's. Zo super scherp en mooi. De laatste vier zijn extra leuk! Ik heb lekker mee zitten te genieten van deze gave tijger!
    De kwaliteit van je foto's is weer top
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hello Marco
    Happy October to you.
    This is a lovely blog post, all of your photographs are wonderful.
    A beautiful looking Siberian Tiger, wonderful colours and markings.

    Enjoy your weekend.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marco,

    Wat is dit toch een indrukwekkend dier, en wat heb je er weer
    een fantastische serie van kunnen maken. Zo prachtig om te zien
    hoe relaxt deze tijger daar tussen de stenen ligt en dan de
    opkomende gaap, alhoewel de laatste foto lijkt of hij niet
    gediend is van pottenkijkers, prachtige foto overigens.
    het was weer een genot om alles te bekijken.

    Fijn weekend verder,

    Groetjes,
    Josephine


    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hola Marco! Qué bonitas fotos...la última me asustó un poco, esos dientes filudos dan miedo, jejeje. Que estés bien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die laatste foto is erg leuk, wat een enorme bek met grote tanden heeft zo'n tijger! Je snapt ook niet waarom zo'n beest op die harde stenen gaat liggen, hier zie ik de katten juist een lekker zacht plekje opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Marco
    gefährliche Tiere, aber deine Bilder sind wieder erstklassig geworden, beste Qualität da ist die Angst nicht mehr so gross.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je mooie foto's van de tijgers gemaakt. Ze blijven mooi om te zien he? En ze zijn al zo groot geworden.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Marco,
    het zijn ook imposante dieren. Krachtig, maar ook elegant. Als je die goed voor je lens krijgt, blijf je fotograferen. Voor mij heel logisch.
    Mooie serie laat je hier zien. Mijn favorieten zijn: 9, hij kijkt hier zo intens; ziet hij iets; 14, daar ligt hij zo elegant en de laatste, een beetje agressief?

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Przepiękna seria zdjęć. Tygrysy są takie dostojne.
    Wspaniałe ujęcia Marco.:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Marco, prachtige fotos. Ja die zijn zeker al groot. De laatste foto is prachtig waar hij zijn tanden laat zien. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Magnificent creatures they are Marco, superbly shown here. I'm guessing by the last shot the tiger was saying 'enough photos' 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Marco,

    Niet te geloven dat dit dieren van vorig jaar zijn, ze zijn al zo prachtig uitgegroeid. De serie is prachtig geworden en ik vind vooral de foto's dat hij met die enorme poot zo over dat blok steen hangt wel heel gaaf. Foto 9 is ook heel mooi.
    Je zou helemaal niet denken dat het zwaar bewolkt was, zo ziet het er niet uit. Heel mooi gedaan!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Que hermosos animales y que bellas las fotografías cogiendo las diferentes posturas de los tigres.
    Un placer para la visión.
    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Marco,
    Wat zijn dit toch buitengewone fraaie dieren. Jammer dat ze in de vrije natuur zo bedreigd worden. Wat hebben ze toch een indrukwekkend grote kop! Maar ook de poten mogen er zijn. Je raakt echt wel onder de indruk als je sporen van tijgers ziet, zoals mij eens in India overkwam. Mijn complimenten voor deze prachtige beelden, met de tijger met de opengesperde bek als fraaie uitsmijter.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gostei muito do seu olhar sobre os tigres siberianos.
    Uma boa semana com muita saúde.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig mooi Marco dit is tich wel jouw specialieit

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Holaaaaaaa Marco!! No se si hay otros animales en el mundo que tengan la belleza y la imponencia de los tigres siberianos. Cuando los observamos, y mas como lo has logrado, en todo tipo de poses , nos inspiran sentimientos encontrados que van desde la inmensa ternura hasta el temor, pero prima la admiración de su belleza! Preciosas fotos!! Te dejo un abrazo grande y el deseo de una excelente semana y ojala puedas continuar con tus paseos y traernos estas maravillas !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hai Marco,

    Hier doe je mij wel een plezier mee hoor. Tijgers zijn geweldige dieren en je hebt ze prachtig vast weten te leggen. Je bent natuurlijk afhankelijk van waar de dieren net trek in hebben om te doen. Ik vind het altijd geweldig als ze het water in gaan, maar dat heb je nou eenmaal niet voor het zeggen. De foto's waar je mee eindigt zijn wel de kers op de taart. Geweldig met die open bek en natuurlijk is de laatste de allermooiste. Die had ik helemaal uitgesneden en als portret geplaatst. Wat een geweldige kop heeft dat dier.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo, maat Marco.

    Ik probeerde opnieuw commentaar te geven nadat ik gisteren voor de derde keer geen commentaar had geüpload.

    Ik was onder de indruk van je geduld met de tijd dat je de bewegende beelden van de Siberische tijgerbeweging nam.
    Het kost natuurlijk veel moeite om charmante foto's te maken.

    Groeten van vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha Marco, schitterende foto's, het is toch net 'n fotomodel, weet precies z'n plekje en houding te vinden. Erg gaaf.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Un reportaje fotografico excelente de un animal realamente precioso,saludos y cuidate mucho.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Muy tranquilo está, observando a las personas que lo visitan. Acaba de despertarse de un profundo sueño y aún tiene ganas de bostezar.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo marco,
    Wat een schitterende Tijgers zijn dat, en ook weer zo mooi door je vastgelegd.
    Dat is toch genieten als je dit zo ziet.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Marco,

    Wat een prachtbeest zeg, het is onvoorstelbaar dat zo'n jonkie dat je eerder liet zien kan uitgroeien tot zo'n imposant dier. Je hebt hem in veel houdingen gefotografeerd en vanaf foto nr. 7 vind ik ze het fraaiste, niet alleen door door die houding, maar ook omdat je vanaf daar in je compositie het hek uit beeld hebt gehouden. Die laatste vier met opengesperde bek zijn natuurlijk de buitenkansjes, maar voor mij blijft nr. 7 toch de mooiste.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Какой великолепный тигр, Марко! Красавец!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Buen porte y señorío tiene. Las fotos espectaculares Marco.
    Buen miércoles. Cuídate.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. What A Magnificent Beast - Absolutely Beautiful - Good On You

    Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige serie heb je hier van de tijgers Marco.
    Alles mooi helder en scherp vastgelegd.
    De laatste vind ik extra mooi, zo'n mooi moment ook.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hi Marco,
    Siberian tigers are fantastic animals.
    Spectacular sequence of photos, all of them are so beautiful.
    Have a nice Sunday
    Warm regards and a big hug

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Die laatste foto! Ik ben al snel geïntimideerd door tijgers, maar nu helemaal. Op je foto's straalt hij rust uit. Was hij dat tijdens je bezoek ook? De tijgers in Blijdorp herinner ik me als "ijsberen."
    Die poot, zo breed en krachtig. Ik vind het prachtige dieren. Soms droom ik dat ik door een tijger achterna wordt gezeten (don't ask...) en dan heb ik ze ineens minder hoog zitten (-:
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Os lêmures captados de forma excelente. São lindos!
    Uma boa semana com muita saúde.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi marco,
    deze tijger is toch wel echt een van mijn lievelingskatten om te zien :-)
    Gaaf dat je er zo'n mooie lange serie van hebt gemaakt want dat is smikkelen en smullen!!! Nou ja, zo is het gezegde dan natuurlijk hihi......
    Hij bleef mooi liggen voor je dus kon je er ook een heerlijke en uitgebreide serie van mnaken. Echt helemaal super dit!

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen