zaterdag 24 oktober 2020

Safaripark Beekse Bergen


Deze keer wil ik weer een blogpost met foto's van verschillende dieren laten zien.
Ik heb ze een aantal weken geleden gemaakt in Safaripark Beekse Bergen.
Ik wil beginnen met deze Jonge Okapi 'Guus' die ik nu ook buiten heb kunnen fotograferen.
Deze Okapi is dit jaar op 19 Mei geboren en doet het uitstekend.
Ook heb ik op de savanne tijdens de safari met mijn eigen auto een aantal Kieviten gefotografeerd.
Deze vogels zijn dit jaar in groten getale aanwezig en voelen zich daar prima thuis.

Jonge Okapi 'Guus'



Kievit




Jonge Kievit (in het zonnetje)

Rode Vari


Siberische Tijger

Yak


Nijlkrokodil



Zebramangoest

Stokstaartje


Lippenbeer

Bosbuffel

Afrikaanse Olifant

Penseelzwijn

Nijlpaard

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

42 opmerkingen:

  1. Hoi, dearest Marco,
    The young okapi 'Guus' is soooo adorable! And the plumage of the lapwing is beautiful, it shines like a noble silk coat. You also took wonderful photos of the other animals, and I notice details that I have never seen before - e.g. the beautiful ears of the forest buffalo. And the hippopotamus has such a cute smile!
    Hugs and groetjes,
    Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2020/10/ausflug-nach-bad-ischl-und-besuch-der.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marco! Lovely animals. Have a nice weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spectacular collection, I really like all of them, some seem to pose in front of your camera, others like the hippopotamus or brush boar are more relaxed, some also show their sharp fangs.
    A real delight.
    Happy weekend.
    Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marco,

    Wat verwen je ons weer met een prachtige serie foto's.
    mijn favoriet is vandaag de Rode Vari en het Penseelzwijn.

    Fijn weekend verder,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So many beautiful animals❤Must had been a lovely day visiting them.I love the bird.Here it is only in summer.The nile croc wow!amazing!also the bosbuffel (beautiful and funny at the same time)and the elephant 😊
    Thanx for sharing😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lovely bird and the animals are good, you do a great job taking their photo.
    Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super pictures! The opkapi looks like a cross between a zebra and a hyena--- which should be terrible, but isn't. He's a handsome devil. Love the rest, especially the meerkat, tiger, and even the croc.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt. De Beekse Bergen blijft een mooi park.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marco,
    Wat weer een prachtige serie foto's kon je maken in het safriepark.
    Het penseelzwijn is echt super, maar als vogelaar vind ik de kievitten ook geweldig.
    Ik heb weer genoten van je blog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's Marco, ik ga deze keer voor de Nijlkrokodil, die heerlijk rond zwemt wachtend op die maaltijd die zo in zijn bek zwemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Muy buena serie de fotografías, Marco, el cocodrilo asomando solo la cabeza por encima del agua impresiona.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marco.

    Mooie dieren laat je zien.
    De Okapi is erg leuk.

    Mooie foto's

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hello Marco,

    Your critter post and photos are awesome. The Okapi is a cute animal. I love the Lapwings, it is a beautiful bird. I love to see the elephants and the hippo. Take care, enjoy your new week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Todos se ven preciosos. Saludos y gracias por tu visita.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marco, prachtige fotos. Bijzonder een kievit in een safaripark. De lippenbeer vind ik heel mooi, nog nooit gezien. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wonderful selection of photos. All the animals are beautiful but I especially liked being able to appreciate the Okapi and Brush Boar, as it is not usual for me to see them.
    Have a nice Sunday and a good week
    A big and tight hug

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco... Stunning shots of theses beautiful animals... Congrats and happy week ahead...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi om te zien allemaal Marco.
    Mooi dat je de kievit daar ook zag.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. The okapi is such an interesting looking animals. Your photographs are great. Have a good week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Marco,
    die jonge okapi is echt een heel mooi dier. Mooi getekend en prachtig van kleur. De kievit daaronder kon je ook mooi vereeuwigen. De kleuren van de kievit zie je ook pas goed als je er mooi licht op hebt en dat had jij dus. Werkelijk heel erg mooi om te zien!
    De dieren daaronder zoals de rode vari, de tijger, de yak en de krock zijn ook weer juweeltjes zoals je ze het6b weten vast te leggen. Je bent ook echt een expert op dit gebeid hoor. Echt top!

    Lieve groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Marco
    Fatastic shots of the animals. I like the monkey.
    Bet regards
    Susa

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Halo Marco.

    Zoals altijd bewonder ik je erg mooie foto's altijd. Het verwerken van beeld na beeld kost beslist veel tijd.

    Hoe schattig is de Okapi-jongen ... en wat echt adembenemend was, was zijn beenmotief dat sterk lijkt op een zebramotief. Uniek, als je oplet, is de vorm van zijn kop vergelijkbaar met die van een ezel.

    Greetings, Himawan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sempre uma reportagem fotográfica com animais lindíssimos.
    Uma boa semana com muita saúde.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Superb series of images Marco, was lovely to see young Guus, he is adorable 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  25. geweldige serie Marco wat mij opviel is dat het kie-ke-boe spelen jou ook al heel goed afgaat zie foto 10

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Marco,
    Die staan er allemaal weer goed op.
    Leuk de kleine Guus, en kijk de Kievit er eens bij liggen.
    Mooie soort is de Rode Vari, zo ook de Bosbuffel en het Penseelzwijn, ook de andere soorten heel fraai.
    Knap gedaan.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Marco
    die Kibitze im Sand sind echt toll so einen Augeblick, hast du bestens genutzt, schöne Serie und ich denke das Nilpferd macht alles richtig ;-))
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Marco,
    Zo'n safaripark heeft altijd wat te bieden, de ene keer wat spectaculairder dan de andere. Van al deze mooie platen spreken die van de jonge okapi mij het meest aan. Inmiddels zeer zeldzame dieren die je in het wild niet zult tegenkomen. Niet alleen in deze coronatijd, maar ze zijn altijd al schuw en schaars geweest. Een mooi succes dus dat er een jonge okapi is geboren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Un reportaje espectacular, todas las fotos son magníficas. Enhorabuena Marco, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Piękne zdjęcia i niesamowite zwierzęta.
    Życzę zdrowia. My oboje z mężem mamy covida :(
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Guus is een schatje! Dat tongetje van 'm (-:
    Ik houd van kieviten. Hun aantal gaat sterk achteruit. Dit voorjaar omdat het te droog was en de oudervogels geen insecten konden vangen. Echt sneu. Mijn voorjaar begint wanneer ik in de polder de eerste kievit heb gezien en gehoord. Ze kunnen zó mooi buitelen en fluiten. Gave foto's heb je van ze gemaakt. Die kleuren op dat verendek, wow!
    Nog nooit eerder hoorde ik van een lippenbeer maar zie daar...meteen met een foto erbij.
    En dat zwijn: hilarisch (-: Maar toch val ik als een blok voor je laatste foto. Het nijlpaard! Een mooie serie heb je gemaakt.
    Diervriendelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lovely sights and beautiful animals they re amazing creatures

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Marco,
    Dit is wel weer eens een hele mooie serie hoor!
    Guus is leuk en staat er supermooi op! Toevallig vind ik de liggende dieren de mooiste foto's. Zoals de kievit, de stokstaart met gestrekte pootjes, de kroko, het penseelzwijn en het nijlpaard, gewoon schitterend! Maar die bosbuffel met die oranje franjeoren vind ik ook een eyecatcher, tsss wat een mooi beest! De Vari is een prachtig dier en leuk zo hangend langs de boomstam. Natuurlijk is je tijger weer super. Ik heb genoten van de foto's, altijd even mooi scherp en mooi van kleur!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuke serie, weer lekker wat soorten vastgelegd.
    Eigenlijk vind ik de foto's van de kievit nog de allermooiste, prachtig standpunt en mooie omgeving.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Me gusta el okapi con sus patas de rayas y también el jabali de cepillo. Estupenda serie.
    Buen fin de semana Marco. Cuídate.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. What a fantastic set of photos. That Tiger looks very relaxed and I always love seeing meerkats. Thanks for stopping by my site.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hello Marco
    Hope you are keeping well.
    Many thanks for sharing some more lovely photographs, such a nice selection here.

    Happy Weekend to you.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Marco,

    Wat een mooie en scherpe serie foto's weer en wat een bijzonder dier is toch zo'n okapi. Ik kan me herinneren dat ik als kind een kwartetspel had waar de okapi ook in voor kwam en ik was toen al gefascineerd door die prachtige tekening op z'n achterlijf. Vogelfotografie gaat je ook goed af, die kievit staat er prima op. Eigenlijk zijn alle soorten mooi, maar die bosbuffel wil ik er toch nog even uitlichten. Ik heb hem nog nooit gezien, ook niet op een plaatje , maar wat een aparte oren heeft dat beest zeg. Mooi ook hoe dat stokstaartje er bij ligt, fijne compositie..

    Fijn weekend,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hai Marco,

    Ik zou volgende week naar het park gaan en daar ook in een safari lodge slapen, maar helaas heeft corona roet in het eten gegooid. De boel is helaas dicht. Als ik hier jouw foto's weer bekijk, dan zie ik direct wat ik allemaal weer moet missen. Die okapi is prachtig. Zodra ik daar naartoe ga, zal ik daar extra opletten. Grappig dat die kieviten daar aanwezig zijn. Prachtig gefotografeerd want de kleuren komen erg goed tot hun recht. Voor de rest is het gewoon weer zo'n echte Marco-serie. Mooie, scherpe beelden en zo gefotografeerd dat je vaak niet ziet dat het in een dierentuin is. De tijger staat er overigens ook super op, maar daar zie je jammer genoeg net het hek aan de linkerkant. Maar het dier staat er super op.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Estoy apreciando las publicaciones de tu blog, todas las fotos son muy bonitas! Eres un gran fotógrafo! De todos estos animales, veo a un hipopótamo durmiendo feliz, jejejee. Saludos!!

    BeantwoordenVerwijderen