dinsdag 30 juni 2020

Diergaarde Blijdorp


Vandaag wil ik weer een serie foto's laten zien uit Diergaarde Blijdorp.
Het is zo leuk dat we de dierentuin weer kunnen bezoeken.
Deze keer heb ik na lange tijd weer eens een Zeearend kunnen fotograferen.
Maar ook de Leeuwen en de jonge Zwarte Neushoorn, die inmiddels al weer ruim 2 jaar oud is.
Zo grappig ook om die jonge Neushoorn een beetje speels en intimiderend voor je te zien staan.

Steller Zeearend




Bengaalse Oehoe


Aziatische Leeuw



Aziatische Leeuw




Serval

Kauw


Zwarte Neushoorn "Mara"



Visaya Wrattenzwijn

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

47 opmerkingen:

  1. I like the Maro series, especially that lion when he fixes his gaze on you, it is to scare, although the rhino does not seem very friendly either.
    Thanks for sharing.
    Regards.-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marco.

    Super mooie dieren laat je zien.
    Wat een prachtige koppen hebben de leeuwen toch.

    Super mooie foto's Marco.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marco,
    Prachtige serie van de dierentuin laat je weer zien.
    De zeearend vind ik geweldig, wat een kop hebben ze toch, de leeuw en leeuwin heb je ook prachtig vast gelegd, ook nog een kauwtje vast kunnen leggen, die vliegen daar gewoon rond en altijd leuk als je daar ook nog wat foto's van kan maken.
    Ik heb weer genoten van je blog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. His majesty looks like he's a bit bored today. Love the eagle!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marco, schitterende serie uit Blijdorp, De Leeuwenkoppen springen er voor mij uit, prachtig.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Witaj Marco.
    Twoje zdjęcia zwierząt są wspaniałe. Orzeł - bardzo dostojny. Lew także .:)
    Czarny nosorożec wygląda groźnie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful photos Marco, and it's so good that you are able to take these photos and show them to us..
    Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Estupendo reportaje fotográfico, Marco, con muy buena nitidez en los animales.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Marco,

    Fantastic captures of all the animals. I love the rhino. The Eagle and Owl are awesome. Great shots of the lions! Take care, Enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tienen una gran definición y una buena vista de los animales del zoo.

    Hace ya tiempo que no los visito.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De foto's van de zeearend vind ik ge-wel-dig! Het blijft een indrukwekkende vliegende deur, en nog wel vlak voor mijn neus en loepzuiver. Leuk dat je zelfs de kauwtjes vereeuwigd hebt.
    Deze keer ga ik toch voor Mara, de dikhuid. De laatste keer dat ik in Blijdorp was, heb ik van de neushoorns alleen de billen op de foto gezet. Als de voorkant niet wil. Uiteraard heb ik thuis verteld dat ik eens origineel wilde zijn (-:
    Diervriendelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Most Righteous - You Capture The Soul Of These Magnificent Creatures Of Earth - Amazing Quality - Brilliant Way To End The Month

    Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, dearest Marco,
    I also think it's nice that you can visit the zoo again. You brought wonderful photos with you. The eagle looks very noble and magnificent. By the way, we saw a sea eagle in nature the other day, a very rare sight, but of course it wasn't as close as "your" eagle. The lion already looks old, tired and a bit "furrowed" - I hope Ms. Lioness doesn't abuse him ;-) Your other animal photos are great too!
    Warm greetings and a good start to July!
    Hugs, Traude
    https://rostrose.blogspot.com/2020/06/ein-naturreservat-und-drei.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marco,

    Het lijkt me zeker een verademing dat jullie nu weer de
    dierenparken kunnen bezoeken en mooie foto's kunnen maken.
    Weer een zeer fraaie serie die je ons laat zien.
    Mijn favorieten deze keer de Serval en de Kauw, maar zeker
    ook de Bengaalse oehoe, PRACHTIG!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wonderful Images. I like the Eagle... and the Uhu is wonderful.
    Best regards
    Susa

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marco,

    Dat begint goed met een Steller's zeearende en een Bengaalse Oehoe, prachtig. De Leeuwen hadden iets om over na te denken zo met die ogen half geknepen (of gewoon last van de zon)? Het ziet er grappig uit. De Serval is een parchtdier maar de 'kleine' neushoorn steelt wel de show en ik moest wel lachen dat je schreef dat ze speels en intimiderend voor je stond, ik zag het zo voor me :-).

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Me gusta el jovencito rinoceronte y el gato cerval.
    Buena visita Marco, pero cuídate.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marco,
    heerlijk voor je dat je weer volop kon genieten in de dierentuin!!
    Prachtige platen laat je zien, Poe, wat is die zeearend mooi! Maar die Bengaalse Oeohoe ook hoor! De leeuwen kijken een beetje verbaasd dat er weer bezoekers rond lopen;-) Prachtige foto's! Ook van de Servat én een ereplek voor Mara, wat een leuke serie! Mooie Post, Marco!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha Marco,
    stuk voor stuk weer prachtige platen die je hier laat zien.
    Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat je weer regelmatig Blijdorp en andere dierentuinen in kan.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oi Marco,

    Essa águia é linda!
    Belas fotos.
    Obrigada pela visita.
    Boa entrada de mês de julho.
    janicce.

    This eagle is beautiful!
    Nice pictures.
    Thank you for your visit.
    Good entry in July.
    janicce.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Marco,
    Eindelijk weer op vertrouwd terrein. De roofvogels staan er schitterend op, het zijn indrukwekkende vogels. Leeuwen fascineren mij altijd, maar deze keer is de serval voor mij de echte blikvanger, wat een beest. Neushoorns spreken altijd tot mijn verbeelding. Ik kan mij voorstellen dat je onder de indruk was van de "kleine".
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het zijn allemaal erg goede foto's, Marco. Hoe lang duurt het gewoonlijk om 1 dier neer te schieten?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig Marco wat doe jij dit toch altijd prachtig het is echt gemaakt met veel liefde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Marco,
    Mooie platen heb je in Blijdorp gemaakt.
    Het is ook een geweldige Dierentuin.
    Super de close up van de Steller Zeearend, zo ook die van de Aziatische Leeuwen.
    Leuk dat je een Kauwtje tussen al dit moois zet, Prachtig.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Marco, hele mooie serie, de serval is ook heel mooi. Misschien ga ik deze maand naar Luxemburg naar de dierentuin. Die is wel wat kleiner dan Blijdorp. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beautiful photoes Marco!The eagle is amazing!!

    Wish you a happy day!

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige foto's, zo scherp en duidelijk! De adelaar is geweldig, die ogen en snavel, ongelooflijk! De uil is een andere prachtige vogel. De leeuw heeft een heel expressief gezicht, prachtig! Veel dieren waar ik met veel plezier naar heb gekeken tijdens je reis naar de dierentuin. Heel erg bedankt voor het delen ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. That is a very cute banner, and oh, I love to see owls!
    And... greetings from Henry the (Braunschweig) Lion!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Your header shot is a delight Marco 💙 The bald eagle is a magnificent sight! Love the lions, I have a soft spot for the big cats ✨ Happy weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. What a wonderful collection of birds and animals.You took the outstanding photos of Eagle. It is so rare to see this bird so close. You did a beautiful job! And the Owl is so wonderful! I am looking for owls everywhere but no luck yet.
    A very enjoyable and exciting photos, Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Marco,

    Weer een hele fijne dierentuinblog. Wat een imposante kop heeft die Stellers zeearend. Die mannetjesleeuw neemt het er wel van, het lijkt wel of hij je met dichte ogen aankijkt. Het vrouwtje is een stuk alerter zo te zien. Wat een prachtig dier is zo'n serval, je kunt aan de hele lichaamsbouw zien dat hij ontzettend hoog kan springen. Ik neem aan dat je die kauwtjes in de vrije ruimte hebt kunnen fotograferen, ze staan er puik op. Het is maar goed dat die leeuwen niet bij het wrattenzwijn kunnen. Prachtig blog en leuk dat jullie je gang weer kunnen gaan in de dierentuinen.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hai Marco,

    Lekker dat je weer volop kunt genieten van jouw favoriete plekken en wij weer van jouw foto's ;-) Geweldig hoe je de portretjes van de Zeearend hebt gemaakt. Wat een imposant dier is dat van zo dichtbij. De serie van het kleine neushoorntje is erg leuk. Prachtig zoals het dier daar staat en probeert stoer te zijn. Mooi foto trouwens ook van de seval. Prachtig dier is dat.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Marco
    der Seeadler ist ein mächtiger Vogel, echt beeindruckend, das Nashorn sieht etwas grimmig aus..
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat heb je de zeearend mooi weten te fotograferen Marco.
    Ook de andere dieren staan er mooi op hoor, maar de zeearend spreekt mij het meeste aan ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Marco
    een mooie serie is dit vooral die zeearend gaaf,
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hola Marco... Beautiful series of portraits... All perfectly photographed...👍😊

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hello Marco
    Happy July Wishes to you.
    Thank you for once again sharing such amazing photographs.
    A wonderful variety, but that eagle is magnificent.

    Take care, my good wishes.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mais uma série de animais tão bem captados pelo seu olhar.
    Uma boa semana com muita saúde.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Oh wow, these are amazing captures! So beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Un reportaje espectacular, me han gustado mucho todas las fotos, son extraordinarias. Enhorabuena Marco, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi marco,

    ik moet je mail nog beantwoorden en dat ga ik zo doen (weet je gelijk waarom dit zolang duurde 😁.

    Prachtig die zeearend en alleen het zien van die snavel al maakt dat ik ontzettend veel ontzag voor die vogels heb. ook heel mooi gefotografeerd 😁 Bij het zien van die uil val ik natuurlijk onmiddellijk in love 💕. De leeuwen heb je supermooi weten te platen. mooi scherp en supermooi van kleur. ook de portretjes van de kauw zijn geweldig zeg. Die zaten niet een kooi neem ik aan whahahahahaha...... De serval is een prachtbeest.
    En wat kon je dan kleine zwarte neushoorntje mooi vrij op de plaat zetten. Kon hem zo mooi even op mijn dooie gemak bekijken. Weer een hele fraaie serie 😀

    Lieve groejtes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Fantastico reportaje fotografico, todas las imagenes son excelentes,saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. nice shoot like it, nice, happy weekend for all, salam from Indonesia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Qué bonitas fotos!! Ese león parece muy cansado, jejejee. Me gustan mucho las imágenes del águila y del rinoceronte!! Que sigas bien.

    BeantwoordenVerwijderen