dinsdag 26 mei 2026

Eindhoven ZOO


Ook vandaag weer foto's van mijn bezoek aan de dierentuin Eindhoven ZOO.
Ik heb daar weer leuke dieren en ook flink wat vogels kunnen fotograferen.
Zoals Vale Gieren en een stel Kaalkop Ibissen. 
De dieren genoten net als wij van de warme en zonnige lente dag.

Vale Gier


Kaalkop Ibissen


Aziatische Olifant


Rode Panda

Ringstaartmaki



Rode Vari

Chimpansee

Indische Neushoorn


Europese Lepelaar

Grijze Kroonkraanvogel


Humboldt Pinguin

Koereiger


Ooievaars


Rijstvogel

Zebramangoest

Kameel

Ik moest weer effe gek doen..!!

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

29 opmerkingen:

  1. Hooi Marco
    het is elke keer weer genieten van je foto's ik kom zelden in de dierentuin en door jouw foto's te bekijken kan ik er toch van genieten,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha,ha Marco. Wat kun jij lekker gek doen ;-))
    Maar de foto's zijn prachtig gemaakt.
    De Gier is het helemaal voor mij, schitterend om te zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are wonderful Marco. The Rhino looks like it sees you :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahoj, Marco,
    díky za krásné fotky, je vidět, že zoo v Eindhovenu chová krásná zvířata.
    Vidím tady slona a v jedné naší zoo před několika dny zaútočil sloní samec na slonici a způsobil jí zranění, kterému podlehla. U nás máme slony indické, a nikdo neví, co se u slonů může stát!
    Do zoo chodím ráda a těším se na další fotky.
    Hanka ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Like the photos of your going crazy, doesn't hurt once in awhile :)
    Love the photos and some unusual birds for me to see.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello,
    The last photo is cute and fun! I love all the animal and birds are wonderful.
    Great collection of photos. Take care, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a beautiful collection of photographs you bring us today, Marco.
    Without a doubt, my preference goes to the birds.
    From the Griffon Vulture, which I also usually photograph, to the small and colorful Java Sparrow, a very well-photographed series that enchants me.
    Regards,
    JR

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Que buen reportaje fotográfico, Marco, me gustan en especial los primeros planos.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastic, Marco. Beautiful photos. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze dierentuin is ook zeker mooi en je nam er knappe foto's. Was weleens in de Vogel en dierenopvang in Zoo in Veldhoven en wellicht ook eens een tip voor je om heen te gaan. Want daar zijn niet alleen vogels maar ook veel andere dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Marco,
    het was weer heel leuk om zo met jou mee te kijken naar al die verschillende dieren.
    Zo op jouw foto's vind ik de kop van de vale gier heel mooi. In 't wild zijn ze doorgaans niet zo schoon. Niet mooi, maar wel bijzonder zijn de kaalkop-ibissen. Die had ik zelfs op foto's nog nooit gezien. En prachtig: de portretten van de kroonkraanvogel.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marco,

    Wat een fijne details bij de vale gier zeg. Mooie vogels die kaalkopibissen met die oliekleuren. Je ringstaartmaki's en rode vari zijn als vanouds mooi, daar heb jij echt patent op. Bijzondere neushoorn, die Indische met zijn "pantser"platen. Prachtige kop hebben die kroonkraanvogels, in tegenstelling tot die laatste foto, wat een lelijk beest zeg, haha.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha..!! Ja, wat een knapperd hé Ad, ..haha..!!
      Bedankt voor je leuke reactie!!

      Verwijderen
  13. Hoi Marco,
    Ook in deze dierentuin zijn vele mooie soorten, Zoals de Vale gier de Kale Ibis vind ik niet zo mooi zoals ik ze gezien heb de Zwarte ibis, de Rode panda ook mooi voor je lens de topper vind de Kroonkraanvogel en natuurlijk je andere soorten dieren, ik hou ze van allemaal. Ik heb er van genoten.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello Marco
    Your last photograph had me smiling :)

    You shared some wonderful photographs here, the faces and expressions of the animals are lovely to see as well as the overall photographs.
    Thank you for this post ...through your photographs I certainly enjoyed my visit to Eindhoven Zoo.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful and spectacular! I love your photos of animals in the zoo, but in their natural habitats, as always.
    The last tiger isn't bad, he he.
    Happy weekend!
    Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Marco,
    Your photos are such a joy to see!
    The animals and birds all look wonderful, and that last fun shot made me smile.
    A fantastic collection again.
    Thank you for sharing.
    Wishing you a lovely day! 🌞🦋

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco,
    Wat een fraai begin met die bijzondere vogelsoorten. Je hebt duidelijk genoeg tijd gehad om de dieren op je gemak te bekijken. Zo'n Indische neushoorn is een opvallend dier, het lijkt alsof hij uit de prehistorie even is komen buurten. Al met al weer een serie die de moeite van het bekijken waard is.
    Het is bekend dat veel dierentuinen zich bezighouden met fokprogramma's voor bedreigde soorten. De soort van de laatste plaat heb ik nog nooit gezien. Doet die ook mee aan zo'n fokprogramma, met bovendien de kans op uitwisseling met andere dierenparken?
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Good morning, Marco. Thanks for stopping by my blog. It’s always a pleasure to see your name pop up. Your photographs here are outstanding as always. I cannot think of anyone I have ever know who has demonstrated your dedication in compiling such a comprehensive archive of zoo animals. As we push more species to extinction in the wild your collection may assume great importance. Enjoy the week ahead. I think I know what you will be doing! Best regards - David

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marco,

    wat doe je dit toch altijd ontzettend mooi! Je foto's zijn ook weer fantastisch! De kleuren, de helderheid en dan al die prachtige detail die zo mooi duidelijk zijn. Echt een compliment daarvoor.
    Je foto's van de vale gier vind ik onwijs mooi en zeker met stip de eerste foto. Ook de kale ibissen zijn geweldig en zo mooi weergegeven. Die kleuren in hun verenpak is echt supermooi. Die Indische Neushoorn is ook heel mooi. Die heb ik even op mijn gemak bekeken hihi..... Dan mooi die koereiger, lepelaar, kroonkramvogel, ooievaar, rijstvogel etc. is weer genieten. De rode panda en dan de ringstaartmaki's zijn weer prachtig weergegeven,. Net of ze zo voor je gaan zitten en weten dat ze vereeuwigd worden hihi.....
    Olifant, aap, pinquin, kameel en Zebramangoest mogen er ook zijn.
    Die laatste tijger kwam me wel ergens bekend voor maar ik weet niet meer waar whahahahahahah..... Ik heb weer even heerlijk meegewandeld in deze mooie zoo.

    Lieve groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ahoj, Marco,
    dnes jsem přišla jen pozdravit. Prohlížím si znovu Tvé fotky a říkám si, jakým fotoaparátem to je nafoceno? Tak jsem si o tom foťáku našla recenze a od zvířat jsem přešla k tomu "dělu", které kamarádí s nosorožcem, slonem, ale i s jeřábem korunkatým, takže i tvůj Sony Alpha si zaslouží takovou korunku! 😊
    Přeji Ti úspěšný vstup do měsíce června.
    Hanka

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Que maravilha de animais por si fotografados.
    Tudo de bom.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Marco, alle foto's zijn prachtig, maar voor mij zijn de hoogtepunten de twee portretten van de Vale Gier. Ademloos zitten kijken...
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I have to comment again because that first photo honestly deserves an award all on its own. You are truly incredible and absolutely brilliant at what you do; your talent really shines through in your work.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I love your header shot very cute. I am missing Africa wild life now back in France, but I have so many photos to go through still!! Your Vulture head shot is fabulous. Have a good weekend, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Estupendos encuadres Marco. Buitres y cigüeñas vemos por aquí en libertad, ahora las chimeneas y torres están todas ocupadas
    Buena semana.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Marco,
    Beautiful animals.
    I had never seen bald ibises.
    The photos of the grey-crowned crane are fabulous.
    Fantastic captures 👏
    So cute the last photo 😄
    Many greetings, Maria
    Thank you for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi Marco, excellent images from your visit to the park. I can almost feel theat it was a warm day by the animals behavior. Great series, all the best, Lasse

    BeantwoordenVerwijderen