zaterdag 20 juli 2024

Safaripark Beekse Bergen


Vandaag wil ik weer foto's van een aantal verschillende dieren laten zien.
Ik heb ze gemaakt in Safaripark Beekse Bergen.
Ik wil beginnen met een Rode Panda. Ik vind deze kleurrijke dieren altijd zo'n relaxte en geruisloze indruk maken. 
Wat ik ook vaak grappig vind is om dat tongetje van ze in de foto te vangen.
Verder heb ik in deze blogpost ook foto's van de twee jonge Gevlekte Hyena's.
De foto's heb ik allemaal begin Juni gemaakt, dus zijn nog vrij recent.
Geniet van de zomer!!

Rode Panda





Nubische Giraffe

Giraffe liggend achter een heuveltje


Gevlekte Hyena

Jonge Gevlekte Hyena



2 Jonge Hyena's knus samen tegen elkaar


Perzische Panter

Gaap...!!

Breedlip Neushoorn


Blauwe Gnoes

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

21 opmerkingen:

  1. Parece, como si todos los animales, quisieran posar para tu cámara.
    Muy buen reportaje, con interesantes fotografías-
    Que tengas un feliz domingo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Preciosas fotos, los pandas son adorables, al menos en fotos, la segunda foto de la pantera es espectacular.
    Enhorabuena
    Saludos amigo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Marco, what a wonderful collection of zoo animals. The Red Panda is a beautiful animal. I also love the Giraffes, the Rhino and the Panther. Great photos. Have a happy day and great week ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precious animals, beautiful photographs and lovely to see Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marco,
    Wat weer een geweldige serie foto's van de verschillende dieren, het is altijd fijn fotograferen in een dierentuin vind ik.
    Mijn favorieten zijn de Rode Panda en de twee jonge Gevlekte Hyena's.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marco,
    Doe rode panda is echt té leuk, haha. Zo grappig met dat tongetje. wat heb je hem weer prachtig gefotografeerd. De Perzische Panter vind ik de mooiste soort van dit blog en de foto's super gaaf!!! De twee giraffen bij elkaar ook zo'n mooie compo. Mooi ook de gevlekte hyena. Ik winst niet dat het jong zoveel donkerder was. Mooie serie. De smalle foto met het portret van de neushoorn, zo mooi van kleur . De laatste foto echt heel sfeervol. Alsof je zo op safari was! Ik heb er weer van genoten, Marco!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful photos of the safari park Marco. You have captured them all so well. The red panda is amazing and love the pather yawning :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Espectaculares fotografías!! Algunos animales son hermosos otros no me gustan !!! Te dejo un abrazo-

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O que gostei mais foi mesmo do panda vermelho. Tão fofinho.
    Uma boa semana.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marco,
    Je hebt weer bijzondere soorten voor je lens gehad, die Rode panda heb je mooi in beeld gebracht. Als je kijkt zijn er ook verschillende soorten Giraffe die je hebt gefotografeerd. De Perzische panter vind ik 'n schitterende roofdier, de Neushoorn hen je ook mooi in beeld gebracht, weer 'n mooie serie Marco.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Marco ja de Rode Panda steelt voor mij de show wat is hij mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wonderful photos!
    The Red Panda is so adorable, and I love the young Spotted Hyenas. The Persian Panther and Rhinoceros are stunning too.
    Thanks for sharing these beautiful shots, Marco!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marco,

    Mooie beestje die rode/kleine panda, vreemde naam eigenlijk als je z'n grote soortgenoot ziet. Wat een kop en vooral kaken hebben die hyena's zeg, daar zou ik niet graag bij in het verblijf komen. Heel mooi die giraffenkop en nek tegen de blauwe hemel. Die gapende panter vind ik de mooiste, niet in het minst om het prachtige bokeh in de achtergrond.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Marco,

    Altijd fijn wanneer je kunt fotograferen wat je in je hoofd hebt. Zo'n tongetje geeft altijd wel wat extra's. Mooi ook in zijn omgeving gefotografeerd. Blijft altijd een uitdaging, maar bij dit soort dieren altijd net even wat makkelijker omdat ze hoog in een boom zitten. Geweldige plaat van de gapende panter. Dat zijn toch de momenten waar je op wacht in een dierentuin. En dan natuurlijk de foto's van de jonkies. Ze zijn al aardig groot, maar wel een mooie aanvulling voor de verzameling. Ze hadden wel een heel fraai plekje uitgekozen om zich te laten fotograferen.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Marco,
    DE BB hebben toch steeds weer wat moois te bieden. De rode panda is een heel aantrekkelijk onderwerp om te fotograferen, deze keer niet alleen om de kleuren maar ook om het tongetje. Jonge dieren spreken vaak aan, niet allen jonge cheeta's maar ook jonge hyena's. Giraffen bestaat een hele reeks verschillende soorten, vooral variërend door hun vlekkenpatroon. Ze zijn een heel dankbaar onderwerp om mooie platen van te maken. De Perzische panter is een schoonheid, zeker met opgesperde bek. Tenslotte is het altijd prettig om hun neushoorn met hoorns te zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Querido amigo, maravillosas fotografías, adorables los ositos.
    Una delicia visitarte.
    Cariños y besos

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh yes, the Persian panther is a dream and unfortunately it is also on the red list. What a majestic big cat.
    And I always love the giraffes too.
    A cheerful greeting comes to you Marco. Enjoy the summer.
    Thank you for your wonderful photos.
    Hug from Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Marco,
    die rode panda's hebben zo'n lief koppie; die beelden spreken mij dus het meest aan.
    Maar de rest heb je ook mooi in beeld gebracht.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Preciosos animales, tus fotografías son estupendas Marco, gracias por compartir
    Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello Marco :)
    Thank you for your visit. Marco is also my son's name, :) I love your photos of the Persian Panther, your Header photo is superb. I didn't even know there was such a creature as a Red Panda, it's incredibly cute, and well photographed.
    All the best
    Sonjia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Marco
    ik heb weer genoten van je mooie foto's die rode panda is mijn favoriet gaaf,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen