woensdag 14 juli 2021

Diergaarde Blijdorp


Eindelijk kan ik weer een blogpost laten zien van nieuwe gemaakte foto's.
Want na een zeer lange tijd heb ik weer bezoekjes kunnen brengen aan verschillende dierentuinen. 
Door het coronavirus waren de dierentuinen maar liefst 5 maanden gesloten voor publiek.
 Hierdoor was bij mij ook het fotograferen op een zeer laag pitje komen te staan.
Gelukkig hebben we nu weer een groot deel van onze vrijheid terug.
Deze foto's heb ik gemaakt in Diergaarde Blijdorp in Rotterdam.
Ook wil ik de vele bloggers bedanken voor hun bezorgde en lieve berichtjes tijdens mijn afwezigheid. 

Kleine Panda (Rode Panda)






Dwergmangoest
(met een ontstoken oogje)



Jonge Dwergmangoest

Kwak



Noord Afrikaanse Struisvogel



Duif

Mhorrgazelle

Kuifmakaak




Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

37 opmerkingen:

  1. Hoi, dearest Marco,
    5 months is a really long time! I can imagine that you found the long wait difficult.
    The little panda has an adorable face! Poor dwarf mongoose, I hope his sore eye will be fine soon! The young mongoose is also very cute! Your photos of the hooded macaques, the gazelle and the larger and smaller birds are wonderful, too!
    I am very happy that you can now go to zoos again, that you are fine and that you are posting again! Yeah! :-DD
    All the best, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dear Marco, it was so long since you published your wonderful discoveries. I am so glad that you are back! The little panda is so cute and so touching. It certainly has a personality! The night heron is a true beauty! Marco, you were so lucky to see an ostrich and photograph it. I have never seen this bird before, it has a very interesting face and curious.
    These series of photos is a real treat for all of us. Thank you!!!
    All my best wishes to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I join the others in loving the little panda--- More foxlike than bearlike... WOnderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marco,
    Wat geweldig dat je weer op stap kon naar de dierentuinen, het heeft best wel lang geduurd voordat je er weer naar toe kon gaan, ik maakte mij ook best wel wat zorgen omdat je zolang niets had geplaatst, maar wist niet goed hoe ik je bereiken kon.
    Schitterend weer de rode panda, de duif is dat misschein de holenduif?
    Foto 1, 14, 17 en 21 zijn mijn favoriet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Marco,
    wat fijn om weer een blog van jou te zien. De kwaliteit van je foto's heeft beslist niet geleden onder de pauze. Wat een prachtige beelden. De kleine panda zo lekker close in beeld is natuurlijk om bij weg te smelten. En de close-ups van kwak, struis en duif zijn zó mooi. Ook de andere foto's mogen er zijn. De laatste: stoeiende jongelingen zijn altijd leuk om te zien.
    Ik wens je volop fotoplezier in de verschillende dierentuinen de komende tijd.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Marco,
    I am glad you have more freedom and can visit the zoos once again. The animals are beautifully photographed, wonderful post. I am glad to see a post from you! Take care, have a happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marco.

    Super mooie foto's van de mooie dieren.
    De Dwergmangoest vind ik grappige dieren.
    Mooi die kleine Panda.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn weer foto's van je te zien Marco.
    Je foto's zijn prachtig, gelukkig dat er weer iets meer kan i.v.m. de corona.

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. My goodness that is a long time to have that zoo closed for but if it kept you and others safe, that's the main thing.
    Lovely to see a post from you...the animals look wonderful, the coat on the monkeys so shiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. How wonderful to be able to get out and about again Marco, we have missed your wonderful images. The little red panda is adorable and the 'quack' made me smile 😉 Welcome back ✨

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It's great that you have more freedom and can visit the zoos once again.

    Love the stunning captures of the animals - such incredible photography!

    Happy Thursday, Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Unas fotos espectaculares, enhorabuena Marco. Un abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Iam really glad to see you back!I can understand your long away.It is a very good sign that the zoos are opened again.Now you can show us a ll the beautiful animals we never get to see possible..I think the red Panda is a cute one..Should like to give it a BIG panda hug hih hih

    All the others pictures are as usual very nice !Crispy clear and good colours

    Wish you a happy weekend Marco!Thanx for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I am very happy to see these great photos friend Marco, especially that we are returning to normal and resuming our lives despite the virus.
    Take care.
    Best regards

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Marco
    schön das du wieder dabei bist und gleich mit solch schönen Bildern, toller Post
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marco.
    Ik dacht al er zou toch niks aan de hand zijn met jou maar gelukkig gaat alles goed. Ben al 'n aantal jaren daar niet geweest terwijl ik vlak tegen Rotterdam woont.
    Maar je hebt weer schitterende opnames gemaakt, de Kwak zit meestal bij de ingang en de Rode Panda heb je mooi close up gefotografeerd zo ook die andere dieren staan er perfect op.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco... I´m glad to see you again... Very nice pictures as always... I wish you a HAPPY SUMMER.. Take care...




    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi March,
    Little by little, life is trying to get back to normal.
    Unfortunately, we've been better here, we now have many cases of contagion, especially in young people.
    I really enjoyed being able to see your wonderful photos again. All of them are fantastic, but I especially loved the first ones with Red Panda.
    A big hug and all the best for you

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ainda bem, amigo Marco, que já pode voltar a mostrar-nos os magníficos exemplares que fotografa. Gostei imenso.
    Muita saúde.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Que serie tan bonita, y las fotos con una calidad y una nitidez excelentes. Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Me han encantado todas las fotografías, son preciosas. Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Marco,
    Ik had jouw lange afwezigheid al in verband met de corona beperkingen gebracht. Het was ongetwijfeld afzien voor je. Nu de dierentuinen weer bezoekers mogen ontvangen kan je je hart weer ophalen. Je hebt als vanouds weer een serie fraaie beelden gemaakt. Vooral die panda vind ik schitterend. Maar de kwak en struisvogel mogen er ook zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Marco,

    Welkom terug, dit moet voor jou een pak van je hart zijn om eindelijk weer eens op stap te kunnen naar jouw favoriete foto-omgeving. Zoals vanouds prachtig scherpe platen. Mooie details bij de kleine panda, ik las recent dat het ware ontsnappingskunstenaars zijn. Mangoest vind ik niet het mooiste dier, maar je hebt ze schitterend geplaat. Zo'n kwak zou ik nou graag eens in het "wild" willen fotograferen, dat is een droom voor iedere vogelfotograaf. Mooi zoals jij hem met die donkere achtergrond hebt gefotografeerd.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marco, prachtige fotos. De kwak is wel heel erg mooi. Ik zie hem soms van ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gusta volver a verte por aquí amigo. Así vemos nuevos animales. Preciosas fotos
    Buena semana Marco. Cuídate.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hello Marco
    What a joy to see this post from you.
    I am so pleased you can get out and about and that the zoos have re-opened.
    A lovely selection of photographs of these beautiful animals.
    The last one especially made me smile.

    My good wishes.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Marco,
    Eindelijk de dierenparken weer open en dus gelukkig weer foto's van jou.
    En als vanouds staan ze er prachtig op.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi Mark! I'm glad you can take pictures again. The images of those animals are very beautiful. Greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Another Brilliant Series Of Photos There Brother - Amazing

    Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Как плюшевые игрушки, Марко! Чудесные фотографии!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je bent meteen weer goed begonnen Marco! Ik vind die struisvogel foto’s erg mooi, vooral de eerste 2. Dan krijgt zo’n vogel bijna een gezicht. Reclame voor ontharingsmiddelen kan ik me trouwens ook voorstellen bij zo’n close up opname! Hachelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. when I saw your blog I fell in love with the images
    Thaks and hugs from Miami

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie serie, fijn dat jij weer kan fotograferen in de dierentuin.
    Maar had je geen zin om in die tussentijd ergens anders heen te gaan om te fotograferen waar ook dieren zijn... (Veluwe, AWD)?
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Marco,
    Je begint gelijk weer met een blog met adembenemend mooie foto's!!! Allemaal Juweeltjes, waar ik van genoten heb!
    Fijn weekend en groetjes Maria 😊👋🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi marco,
    en ook hier weer adembenemende mooie foto's.
    Die rode Panda vind ik toch wel heel bijzonder hoor en ook bijzonder mooi. Blijven ook hele leuke diertjes :-) Die Dwergmangoest is ook een alleraardigst beestje en ik kan me niet heugen deze al eens gezien te hebben.
    De Kwam is ook al zo'n mooitje en heel soms kom je deze in de vrije natuur tegen. Ontsnapt of verdwaald individu hihi... Struisvogel en aapjes mogen er ook weer zijn.
    Ik ben ook blij dat de dierentuinen weer open zijn want niet alleen de mensen missen de dieren maar de dieren miste ook de mensen!!
    Ik heb weer zitten genieten.

    Lieve groet,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen