zondag 6 september 2020

Avifauna


Deze keer wil ik foto's laten zien van Avifauna in Alphen aan de Rijn.
Mijn vrouw en ik zijn daar een aantal weken geleden in de vakantie naar toe geweest.
Het is daar erg leuk. Er zijn daar niet alleen vogels te zien, maar ook andere diersoorten.
Vooral de Pinguins vind ik daar erg leuk, want deze zijn daar vaak behoorlijk actief. 
Kort geleden was er zelfs een jonge Pinguin ontsnapt en volgens de aanwijzingen van verschillende mensen had deze Pinguin al een behoorlijke afstand afgelegd. Uiteindelijk hebben ze hem in Bodegraven kunnen vangen.

Jonge Humboldt Pinguin

Humboldt Pinguin



Jonge Humboldt Pinguin
 (krijgt een volwassen vacht)


Kwak





Ooievaar


Keizertamarin

Rode Titi


Witgezichtsaki (v) 
(Ze heeft hier ook een jong tegen zich aan)



Witgezichtsaki (m)

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

36 opmerkingen:

  1. Certainly have a variety there.
    We have fairy penguins here in Tasmania.
    Love photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marco,
    Mooie foto's van Avifouna laat je zien.
    Het is inderdaad een prachtig park, wij zijn er vorig jaar ook geweest.
    Vooral de aapjes die in een speciaal stukje gewoon vrij rondlopen en in de bomen kunnen klimmen, foto 14 vind ik super.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marco.

    Leuk en mooi de Aapjes.
    De Kwak is mooi.
    De Pinguïns zijn erg leuk en mooi.
    Prachtige foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Another master series friend Marco, I suppose you would enjoy the photos as usual, great, I love those series about monkeys, the spectacular stork, the penguins putting their funny note.
    Congratulations.
    Happy week.
    Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor Marco.
    In de dierentuin heb je toch altijd wat te fotograferen.
    Prachtig zoals jij dat altijd weer laat zien.
    De laatste van de kwak is erg mooi, zonder de andere te kort te willen doen.
    Ik heb er van genoten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wonderful series of images once again Marco, fascinating to see the young penguin getting its adult coat ✨

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke serie, ook grappig dat er niet alleen vogles zitten maar ook aapjes.
    de kwak liet zich wel heel mooi zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marco,

    Wat een prachtige apensoorten allemaal, en wat heeft die Keizertamarin
    een enorme lange staart zeg. De Kwak wat heb je daar fantastische foto's
    van kunnen maken, bijzonder fraaie vogel.
    Je verwent ons weer met een heel mooie serie foto's.

    Wens je een mooie nieuwe week toe,

    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie serie Marco van de dieren in Avifauna, ben daar in het verleden ook eens geweest, gecombineerd met de boottocht, Het park was mooi maar de boottocht viel ons tegen. een rechte vaart en er erg kort.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gosto muito das aves. O seu olhar sempre atento...
    Uma boa semana com muita saúde.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Se ven adorables los nimales en tus fotografías. Se ven muy bien en ese acercamiento de tus fotografías.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi Marco. Ik wist niet daar nog neer dieren waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. que maravillos poder estar en esos lugares y tomar ESTAS FOTOS GRANDIOSAS!!! y sobre todo disfrutar de estas especies encantadoras... El pinguino ..obviamente divino...no se con cual quedarme pero esta vez voy por el titi rojo... Cariños y que disfrutes del premio y de los reconocimientos bien merecidos junto a los tuyos!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Brother Marco, How Do You Do It - Every Post, Every Photo, TOP SHELF - So Much Personality In Those Monkey Shots - Well Done

    Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marco!!! Perfects portraits.. I love the penguin.. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Volgens mij zit er een jongkie op de rug bij de witgezichtsaki! Allemaal prachtige foto's. Mooi groene achtergronden. Ik kwam normaal zeker jaarlijks in Avifauna maar nu kan ik er niet heen. Dat is jammer want het is een mooi park waar je goed kunt fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gran variedad Marco. El pingüino me ha gustado más.
    Buen miércoles. Cuídate.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marco,

    Leuk zeg die pinguïns en ragscherp zoals bij jou gebruikelijk. Ik vind het mooi te zien dat bij de tweede foto de structuur van de snavel mooi aansluit bij het water op de achtergrond. Zo zou je een kwak in het wild willen fotograferen vooral de eerste twee, prachtig. Ik weet niet of dat witte gezicht van de witgezichtsaki een geslachtskenmerk is, maar het wel opvallend dat bij die laatste veel meer wit aanwezig is. Mooie serie weer.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Marco
    die Pinguine sehen lustig und listig aus, die Affen sind auch sehenwert
    schöner Park
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pinguïns vind ik zo leuk! Net kelners (-: Dat gewaggel tijdens het lopen. Vroeger spaarde ik pinguïn-beelden. Je eerste foto vind ik het mooist. Je ziet dat het nog een jong dier is.
    De naam kwak vind ik niet al te elegant voor een vogel :-D
    Die staart van die aap: wat een joekel. Die heeft het vast nooit koud in de winter.
    Weer een schitterende serie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hello Marco,

    Wonderful photos. I just love the penguins. Great shots of the Night Herons or you call them Kwak. The monkeys are always fun to see. Take care, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo, Marco.

    Zoals altijd zijn de foto's gemaakt met uw camera altijd ontzagwekkend. Dit is de eerste keer dat ik een dier met de naam Saki zag.
    Ik heb zijn lichaamsbouw nog nooit gezien, noch op foto's, noch persoonlijk gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Piękne zdjęcia Marco.
    Pingwiny są takie miłe.:)
    Zachwycałam się nimi na Teneryfie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę miłego weekendu.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marco,
    Geweldige serie weer! Die pinguïns zijn fantastisch ! Ik had nog nooit een jong gezien, heel mooi en ook hoe hij van vacht wisselt! Die apen zijn schitterend. Hele aparte soorten had je! De Kwak en de Ooievaar zijn ook prachtige plaatjes!
    Top!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi, Marco. Thanks for your visit.
    You have some fabulous pictures here!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi marco,
    ook deze serie is ontzettend leuk. Grappig die pinguins en ik zie inderdaad andere soorten dan die je normaal voorbij ziet komen :-) De eerste 2 portretjes zijn echt onwijs mooi! Grappig dat er eentje op onderzoek is gegaan hahahahaha..... De serie van de kwak vind ik ook erg mooi. Ooit eenmaal in het wild gezien en daarna nooit meer.
    ooievaar perfect vastgelegd ze g wauw.... erg mooi. En de verschillende apensoorten daaronder zijn ook echt heel mooi. Scherp, vol met details en prachtige kleuren. Mijn complimenten.

    Lieve groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ha Marco,
    ja, Avifauna is een heel leuk park, waar ze goed op weg zijn om de dieren zoveel mogelijk in een natuurlijke setting te laten leven.
    Bijzonder, die pinguin in de rui, ziet er zo niet op zijn mooist uit.
    Wel heel mooi vind ik je foto's van de kwak. En leuk dat je die kleine aapjes goed hebt kunnen zien. Terwijl ik er was, zaten ze steeds niet buiten. Foto 14 van de tamarin vind ik hiervan de leukste.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Marco, de eerste foto's van de kwak vind ik erg mooi, vooral de 2e. Die keizertamarin is vast een heel klein beestje die niet stil wil zitten? Die staat er ook fraai op!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Great photoes Marco!
    Sorry I did not see them before
    The Pelican and the apes are just amazing
    Very sharp photoes as well

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Logras muy buenas fotos Marco! Es un gusto ver y admirar cada fotografía.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wonderful photos as always and you bring so many creatures to us that I personally will never see in person.
    Always love parrots.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hello Marco
    Lovely photographs on your post here.
    Thank you.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen