maandag 23 december 2019

Kaapse Griel en meer Safaripark


Afgelopen woensdag zijn mijn vrouw en ik weer naar Safaripark Beekse Bergen geweest.
Het was lekker rustig en ik heb weer behoorlijk wat foto's kunnen maken.
Ik moet ze nog allemaal uit sorteren, maar deze van een Kaapse Griel wil ik al laten zien.
Ik vind deze vogel zo mooi met die grote ogen.
Verder heb ik nog enkele andere foto's van een eerder bezoek aan het Safaripark.

Kaapse Griel






Breedlip Neushoorn



Grevy Zebra
(Duidelijk in hele andere sferen dan de kerst...haha...!!)

Roze Pelikanen

Geit

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!
Tevens wil ik iedereen hele fijne kerstdagen toewensen en alle geluk en gezondheid voor 2020!!

37 opmerkingen:

  1. Merry Christmas, Marco, and thanks for what you do.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marco,

    Wat een prachtige vogel is de Kaapse Griel, en best bijzonder voor
    een vogel zulke grote ogen je ziet zelfs een bewegend ooglid.
    Prachtig ook de foto's van de Breedlip Neushoorn, vooral die
    met reflectie. Enig die Geit met zijn heerlijke eigenwijze kop, hihi.

    Een vraagje, waarom heb jij eigenlijk je blog niet op https [veilig]
    staan, het valt me op?

    Jullie wens ik ook fijne Kerstdagen toe, en een mooi creatief
    en gezond 20120.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Marco, prachtig deze Dierentuin serie, hier krijg je toch niet genoeg van. Het blijft altijd boeiend.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Extraordinary as always Marco, your camera sees what many of us would not appreciate.
    Happy Holidays and may the new year be loaded only with good news for you and your family.
    Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bonitas fotos, Marco, la cabra parece enfadada. Feliz Navidad.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marco.

    Prachtige foto's van de dieren.
    Die Kaapse Griel is heel erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Marco
    wish a great ending with beautiful pictures
    Merry Christmas to you and your family and a great year 2020
    Many greetings
    Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt mooie foto's gemaakt. Die Kaapse Griel is heel mooi.
    Fijne dagen.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zijn inderdaad prachtige portretten van de Kaapse griel, Marco.
    Ook de foto daarna, van de neushoorn met spiegeling is top.

    Hartelijke groet en fijne feestdagen, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor die Kaapse Griel, die zebra is misschien juist in kerstsferen, hij heeft nu ivm de kerstvakantie alle tijd om kinderen te maken, de wekker staat immers niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Feliz Navidad para ti, toda tu familia y amigos.
    Un saludo desde Salamanca.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow.. amazing photos!
    Mmm, the last picture... it seems annoyed.
    Maybe it doesn't like you take its photo, hehe.

    Merry christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Марко, погода у вас не рождественская, но животным от этого только лучше. Особенно из Африки! Но фотографии - супер!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jak zawsze Marco, wspaniałe zdjęcia.
    Życzę radosnych świąt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello Marco
    Yes, the bird does have wonderful large eye.
    All of your photographs are lovely to see, they are just so clear and sharp.

    Merry Christmas Wishes and a Happy New Year too.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marco,

    Wat een prachtige vogel en wat heb je hem mooi gefotografeerd, superscherp en met heel veel detail. Waarschijnlijk was je hier heel dichtbij dan zie je pas echt alle kleine bijzonderheden en het zal dan ook wel de reden geweest zijn dat je hem niet helemaal in het kader kreeg. Ik kende wel de griel, maar niet de Kaapse griel. Ooit was de griel in Nederland een broedvogel, maar nu al lang niet meer, slechts zelden wordt een dwaalgast gesignaleerd en hij staat hoog op mijn wensenlijstje. Je overige foto's zijn ook prachtig, maar de griel steelt voor mij hier de show.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schitterende serie van de Kaapse Griel en ragscherp! De rest lijkt inderdaad wel in zomerse sferen, lekker weer had je en daar genoten de dieren ook vast van.

    Jullie ook een heel goed 2020 met veel mooie foto's!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een geweldig mooie vogel Marco en je hebt hem er ook heel mooi opstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Las aves se ven bien definidas y con una asombrosa nitidez.

    Te deseo mucha Felicidad, en el año próximo.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Marco,
    Ooit heb ik grielen gezien in het wild, onder andere in Botswana. Zo mooi als jij ze hier laat zien is mij daar niet gelukt. Het is inderdaad een bijzondere vogel met die grote ogen. Ook de andere platen zijn schitterend, zeker van de zebra en neushoorns. Prettige jaarwisseling!
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig mooi Marco en een fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Marco,
    Weer een mooie serie foto's vanuit het safariepark heb je gemaakt.
    Ik weet nu zeker dat ik volgend jaar er een keer naar toe ga, nu ons hondje er niet meer is kan het nu.

    Kan nu redelijk zien, dus ik dacht ik ga even reageren, straks kan het weer een paar weken niet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hello Marco. I love the beautiful birds and animals. The hippo is a favorite. Enjoy your day, have a great new week! Happy New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Me encanta los reflejos del rinocerontte y pelícano.
    Te deseo un Feliz Año Nuevo Marco. Gelukkig nieuwjaar 2020.
    Seguiremos compartiendo.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi marco,

    je bent altijd al een vakman geweest wat dierenfotografie betreft maar deze foto's van de Kaapse Griel vind ik echt supermooi!!!! Je kan de haartjes in de veren gewoon tellen, mooi van kleur en mooi helder. Prachtig om te zien. Ook de andere dieren zijn weer geweldig zoals jij ze weet te presenteren. Super gewoon.

    Ik wens je ook een mooie jaarwisseling met voor het nieuwe jaar weer veel mooie momenten. dat we in dat nieuwe jaar ook weer van elkaars mooie momenten mogen en kunnen genieten.

    Liefs,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Marco,
    Wow wat had je heerlijk weer bij deze foto's. Zoals het prachtige gladde water met de spiegeling van de roze Pelikanen in et water, een juweeltje! Maar ook bij die Neushoorns, top! De Griel leverde je een fantastische serie portretjes op, wat een beest hè!! Ik heb weer genoten van je dierentuin bezoek, zoals altijd zeer succesvol!
    Bedankt voor je goeie wensen voor jullie ook fijne feestdagen en een super 2020!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lovely pictures Marco...
    Happy new year!!! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bonjour Marco.
    Que de beaux portraits d'oiseaux !
    Je te souhaite une très bonne année et surtout bonne santé pour profiter de la nature.
    Bonne journée.
    Amitiés

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Animais que nos encantam nestas fotografias.
    Que o ano de 2020 lhe traga dias cheios de harmonia, amor e saúde para si e para todos os que ama.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Happy New year! I wish you a great day and a happy weekend ahead.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. prachtige vogelportretten, dit beestje werkte goed mee
    groetjes en een heel mooi 2020, met weer veel leuke foto momenten
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Extraordinarias fotos, las del alcaraván me han encantado. Enhorabuena Marco, un abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hai Marco,

    Prachtige palten van de Griel. Een vogel welke hoog op mijn verlanglijstje staat. De normale uitvoering dan en niet deze die jij gefotografeerd hebt. Die ogen heb je heel mooi vast weten te leggen. Schitterend. Mooi ook de drinkende neushoorn, maar de foto van de drie pelikanen is helemaal top. Erg fraai met die spiegeling erbij. Persoonlijk had ik ze iets meer naar rechts gezet, zodat ze wat meer uit het midden van de foto zijn. Dat maakt de foto nog beter.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen