maandag 14 januari 2019

Diergaarde Blijdorp


Vandaag wil ik foto's laten zien die ik ook weer in Diergaarde Blijdorp heb gemaakt.
Buiten de vele dieren die er te zien zijn, hebben ook de meeuwen hun vaste voedselplekjes gevonden.
Want bij de picknick tafels bij de restaurants zitten ze volop en komen ze zelfs naast je zitten.
Daarom vond ik het leuk om ook eens een paar meeuwen te fotograferen.
Overigens had bij een ander gedeelte een brutale meeuw een compleet broodje uit de handen van mijn vrouw gepikt. 
Dus dat was pech, broodje weg!!

Meeuw





Roze Flamingo




Maleise Nimmerzat


Mandarijneend


Blauwe Glansspreeuw

Sneeuwkaptapuit

Blauwe Reiger

Ook wil ik een aantal foto's laten zien van een Zwarte Neushoorn.
Hierop zie je de jonge "Mara" die net voor de kerst van 2017 is geboren.
Ze is hier dus net één jaar oud en is ondertussen ook al behoorlijk gegroeid.

Zwarte Neushoorn "Mara"





Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

35 opmerkingen:

  1. Wat een brutale meeuw om zomaar een broodje te pikken ;-))
    Je hebt ze wel mooi op de foto gezet Marco.
    Al je andere foto's zijn ook erg mooi om te zien.
    De roze flamingo is is heel erg mooi net als het nijlpaard.
    Daar vind ik de laatste het mooiste van zo frontaal genomen.
    De vogeltjes mogen er ook zijn, prachtige soorten zitten er bij.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi Marco.en het broodje ach het gekke is dat je er niet op voorbereid bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marco.

    Mooie vogels, mooi de zwarte neushoorn.
    Flamingo's zijn prachtig.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo marco,
    Schitterende serie foto's van diergaarde blijdorp, je kan in een dierentuin echt altijd wel van alles fotograferen, zoals jij ook hebt gedaan met de meeuwen.
    Ze worden steeds brutaler hoor die meeuwen, tja maar als ze je broodje uit je handen weg halen vind ik dat toch echt te ver gaan.
    Ik ben helemaal weg van de flamingo's, perfect gefotografeerd heb je die, ook de neushoorns zijn prachtig.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie fotos Marco. Ik hou ook van meeuwen, ik heb ze vaak in de tuin. Is dat die kleine zwarte neushoorn die weeral zo groot is ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Os flamingos rosa são muito bonitos, mas eu gosto tanto das gaivotas porque elas sobrevoam o mar... Obrigada, por partilhar as suas fotografias.
    Uma boa semana.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoveel mooie vogels. Dank je wel. Je foto's van de meeuw zijn geweldig. Maar die andere vogel vind ik pas echt bijzonder. Die heb ik nog nooit gezien (blauwe glansspreeuw).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW MARCO !Some beautiful shoots!Love all of them :))Never seen those birds !Hope i will someday.The pink background is also lovely for the gull..i dont know what kind of gull it is?dont understand Netherland.Still i am amused and lovely feelings of your great header of the Lion!the best ever :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Just as I was marveling over the Flamingo, there was the Malaysian Nimmerzat who made me laugh out loud. The Flamingo is a hard act to follow. The gulls reminded me of one afternoon about a half century ago when I was at the San Francisco Zoo with with my wife and my parents--- My mother always had a way with animals, so of course the gulls would stand quietly next to her and wait for a hand out. Pretty soon they were eating out of her hand. Thanks for the memory, Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marco,

    Wat is de natuur toch ongelooflijk mooi hé, je laat ons weer
    volop genieten van HEEL veel moois.Jammer dat je de stelende
    meeuw niet hebt vast kunnen leggen, de vrouw zal wel heel verbaasd
    gezicht getrokken hebben, hahaha zoiets verwacht je niet echt.
    De Roze Flamingo wat heb je die SUPER genomen zeg, heel créatief.
    De Blauwe Glansspreeuw vind ik ook een schoonheid.
    Leuk de kleine Neushoorn Mara te zien die inmiddels ook al een reus
    begint te worden.
    De Nimmerzat echt een bijzonder vogel en ik vraag me werkelijk af
    hoe zo'n vogel gaat zitten of liggen????

    Geniet van een fijne week Marco,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bonjour cher ami,

    Je vous présente déjà tous mes voeux pour 2019 ! Continuez à nous nourrir de merveilleuses photos qui sont en ce qui me concerne toujours de belles découvertes.

    J'admire aujourd'hui votre billet avec l'ensemble de très beaux spécimens.
    Les mouettes !! elles sont incroyables ! Des Arsène Lupin de la nourriture !

    Gros bisous 🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Marco,
    beautiful pictures, I especially liked the bird photographs.
    Grettings. Verónica.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 343/5000
    Hoi, dearest Marco,
    what a rascal, this seagull! ;-)) With this color of plumage, I think it's still a young animal, right? You also shot wonderful bird portraits again - and the young Rhino has grown a lot! Hopefully, at the zoo Mara is well protected from dangerous idiots who cut rhino horns!
    Hugs & groetjes, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt.
    Wat een ondeugd die meeuw om het broodje bij Astrid te pikken.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fantásticas Marco. Hermosos animales nos dejas. Me encantan los flamencos.
    Buen martes.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fabulous selection of photographs. Your gulls look quite different to ours.
    Good to see the rhino is doing well.

    All lovely photographs, thank you.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco,
    Ik dacht eerst Ga je nou komen met een blogje met alleen maar mooie vogels? Maar nee gelukkig komen er nog wat schitterende neushoorns achter aan!
    De vogels staan er ook magnifiek op hoor! (foto 14, ai wat een beauty van een beest!!)
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, ja, die brutale meeuwen. Eens zag ik er eentje die gewoon midden op het bord van iemand landde. Wel mooie foto's, veel vogels, allemaal anders. En de afsluiter vind ik de allerleukste van Mara!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Piękne zdjęcia ptaków, a nosorożec wygląda jak posąg - rzeźba.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Muy buena calidad en las fotografías.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Marco!!!.. Fantastic portraits.. Best regards ..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Marco, prachtige serie weer vanuit Blijdorp, hier wordt ik telkens weer blij van.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Marco ik heb weer genoten van die prachtige kleuren en van de hele serie lieve groetjes Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Great photos Marco!
    a wonderful selection of of birds and animals but the one that really stands out for me if the Asian rhino... A creature I would love to see in the wild!
    Enjoy yourself, all the best :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Spectacular Marco photos, like all yours, those plans are impressive, the beauty of some birds and in general of all the animals that have been lucky enough to pass through your camera is impressive.
    Happy year friend.
    Best regards..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Marco,

    ik mag aannemen dat je onmiddellijk jou broodje aan je vrouw hebt gegeven nadat deze was weggepikt door een brutale meeuw!!!
    Je laat weer een hele fraaie serie zien met mooie vogels en ook dieren. De roze flamingo is echt leuk maar ook de andere vogels zijn weer zoals alleen jij dat kan vereeuwigd.
    Daaronder ook nog eens een paar juweeltjes van de neushoorn. Echt heel mooi gefotografeerd Marco. Een serie waar ik weer heerlijk van heb genoten.

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. La gaviota está muy pendiente. ;)
    Me encanta el Flamenco con es color tan increíble.
    Gracias por compartir de nevo este reportaje estupendo.

    Abrazos

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Marco
    die Flamingos habe eine sehr schöne Farbe, toll eingefangen, das Nashorn ist schon sehr gewachsen in einem Jahr
    schöne Bilder
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hi Marco
    Beautiful portraits of the birds and animals, they are unique.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Marco,
    De Nederlandse soorten vormen toch wel een flink contrast vergeleken met de kleurrijke buitenlandse gasten. Tegen flamingo's mandarijneenden en de nimmerzat kunnen ze niet op.
    Mara is flink gegroeid. Ze staat er prachtig op. Het blijven bijzondere dieren. Ik vind het echte krachtpatsers.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hai Marco,

    Ik vind het ook altijd leuk om de niet dierentuin-dieren in de dierentuin te bekijken. Musjes, meeuwen, reigers en dergelijke zijn van die profiteurs en meestal goed fotografeerbaar. Maar de flamingo's zijn natuurlijk wel andere koek. Grappig dat je min of meer zwemmend vast hebt kunnen leggen. Het jonge neushoorntje is wel de kers op de taart en dan vooral de laatste foto. Geweldige plaat is dat.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Marco,

    Mooie vogelserie gecompleteerd met de neushoorn. Ja, die meeuwen zijn brutale rakkers en ze weten in een dierentuin natuurlijk uit ervaring precies hoe ze het moeten aanpakken. Mooi verwoord overigens. De mandarijneend heb ik onlangs in het wild kunnen fotograferen, zeven stuks zelfs bij elkaar en of het allemaal escapes zijn, ik weet het niet. Imposant die neushoorn zeg, je kunt er het pre-historische aan afzien.

    Groet,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Una serie fantástica, todas las fotos son extraordinarias. Enhorabuena Marco, un abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen