zondag 20 oktober 2019

Diergaarde Blijdorp


Vandaag wil ik weer foto's laten zien van mijn meest recente bezoek aan Diergaarde Blijdorp in Rotterdam.
Ik heb deze dag ook de leeuwenwelpen weer gezien. 
Deze leeuwtjes groeien met de dag en zijn inmiddels al weer ruim een jaar oud.
Ook heb ik een geeuwende Komodovaraan kunnen fotograferen.
Maar ik wil beginnen met deze Prairiehondjes. 
Die zijn altijd leuk om te zien en bijzonder grappig om te fotograferen.

Prairiehondje




Aziatische Leeuwenwelp




Stiekem wel alles in de gaten houden.



Ook vader "Aapel" ligt er lekker bij.

Bengaalse Oehoe

Maraboe

Pinché Aapje

Helmbasilisk

Coloradopad

Komodovaraan

En daar komt een flinke gaap...!!
Dit had ik overigens nog nooit eerder gezien.





Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

39 opmerkingen:

  1. Hoi Marco.

    Prachtige foto's Marco van deze mooie dieren.
    Wat groeien ze al die welpjes.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spectacular friend Marco, especially the dragon impresses, now that I am changing themes, I have to paint some of your magnificent photos, in the watercolor workshop of Linares I put it to work.
    Happy week.
    Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bonjour Marco.
    Magnifiques photos de cette belle faune qui disparaît devant nos yeux.
    Les chiens de prairies sont trop mignons. Oh c'est difficile la vie de lion ;-)
    Le caméléon et le varan sont superbes.
    Bises et bonne soirée. Amitiés.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schöne Bilder von den Tieren der Waran ist klasse.

    Noke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very nice shoot!!that cub is soo sweet :)))Also the prairy animals!

    it is a wonderful place you have visited

    I like all your photoes!

    greetings Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die leeuwenwelp! En pa ligt er een beetje dubieus bij.
    Eigenlijk bespaart een bezoek aan jouw blog me iedere keer weer een bezoek aan de dierentuin uit, zullen ze bij Artis niet heel blij mee zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige serie weer Marco, vooral de Leeuwen foto's, geweldige dieren zijn het.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marco,

    Wat zijn ze leuk de welpjes, je hebt er een mooie serie van gemaakt.
    Schitterend de foto van de Maraboe. De foto van het Pinché Aapje
    is vandaag mijn favoriet. Ook de Hembasiliks, schitterend!!!
    Zoals altijd eigenlijk in het gewoon genieten bij jou.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The transition from Prairie Dog to Lion Cub made me laugh-- out loud!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt. Prairiehondjes blijven leuk. Wat zijn de leeuwenwelpen groot geworden.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Muy buenos primeros planos de estos animales, que solamente visitando el zoológico podemos conocer. Me encanta el buho. Hace poco estuve fotografiando uno en el Mercado Medieval de un pueblo.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marco,
    Prairiehondjes hebben een hoog knuffelgehalte dus de beelden zullen zeker in de smaak vallen. Leeuwen doen het altijd goed, zeker als ze interessante poses aannemen. De komodovaraan vind ik geweldig. Wat een bek, wat een keelgat. Ik heb ze vaak op tv gezien en weet wat ze kunnen. Een helmbasilisk zou je eens over het water moeten zien rennen, een geweldig gezicht. Ze heten niet voor niets Jesus Christ lizards.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marco
    mooie serie het geeft een mooi beeld hoeveel mooie dieren er in de dierentuin leven.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Animais fantásticos. E como cresceram os leõezinhos…
    Uma boa semana.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi marco,
    Dat een super mooie serie laat je weer zien.
    Het Pinché Aapje is echt zo schattig, ook de leeuwen welp is heel mooi.
    De gapende Komodovaraan is echt iets bijzonders, dat zal je denk ik niet snel nog een keer kunnen fotografern.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. What an unusual collection of animals today, Marco! You have captured their unique beauty & personalities. Wonderful post:)
    Hugs, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco,
    Heerlijke serie weer. Die eerste foto's van het schattige Prairiehondje zijn natuurlijk schitterend! Het Pinché aapje heb je er ook gaaf op staan. De gapende varaan ( wat een supermoment trof je!) is mooie serie, maar die groene Helmbasiliek vind ik een hele mooie sfeerplaat. De Leeuwenwelp prachtig, maar die soorten heb jij er altijd schitterend op staan, zo ook pa lekker op apegapen, geweldig! Ik schrok me een hoedje van die Oehoe!! slik, wat mooi! Je merkt het, ik vond je blogje weer leuk ;-)
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Estupenda serie de fotografías con las que nos deleitas esta vez, ese cachorro de león es muy simpático.Buen trabajo.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie foto's van de leeuwenwelpjes. En natuurlijk de prairiehondjes. toen ik er laatst was, in september waren de prairiehondjes er niet. Best teleurstellend, want het zijn mijn favoriete dieren in Blijdorp, naast de grote katten. Dus met deze blog maak je mij wel blij.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. The lion cubs are adorable Marco 💙 Beautiful series of images once more. The Komodo Dragon is impressive.. that yawn oh la! ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Marco
    die Präriehunde sind niedlich, junge Löwen geht es gut wie man schön erkennen kann dazu der müde Komodowaran...zur richtigen Zeit am richtigen Ort gewesen
    sehr schön
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Que tranquilos están los leones, pero también vigilan :)) Buen bostezo el del dragón. Estupenda serie.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Marco,

    Heel leuk die prairiehondjes vooral de eerste foto waar een schitterend bijpassende achtergrond hebt. Die oehoe zou zo maar in de vrije natuur gefotografeerd kunnen zijn zo natuurlijk heb je hem in beeld gebracht. Dat luilakken leren ze al vroeg die leeuwen, maar het is nou eenmaal hun natuurlijke gedrag en dat heb je mooi weergegeven. Wow, die vaaraan, die bek kun je maar beter tussenuit blijven. Supermooi vind ik het portret van de helmbasilisk, de mooiste wat mij betreft.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Marco
    As always, we have an extraordinary journey through the animal kingdom.
    All the photos are amazing, I especially loved the photos of the Prairie puppy, they are so cute.
    Hugs and all the best
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, there you have again selected beautiful animals for us, dearest Marco, and made wonderful shots of them! With the lion puppy one would like to cuddle, if he lies down so sweet and shows his belly (as of course I know that this would be dangerous) ...
    Hugs & grotjes,
    Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Marco,
    dit is echt een verwen-blog met die leuke prairiehondjes, gevolgd door leeuwenwelpen. Ook het pinché-aapje op 15 vind ik erg leuk.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi Marco, I love these pictures, but shot 5 is my favourite! Kisses.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Excelentes fotografia y excelentes momentos captados, saludos amigo.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Unas fotos absolutamente espectaculares, las del basilisco y el barano son extraordinarias. Enhorabuena Marco, un fuerte abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Siempre me llama la atención lo bien que están ahí, se les ve muy bien cuidados.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geweldig serie beelden weer Marco. Die van de varaan is helemaal mooi. Jammer dat het kwijl niet uit zijn bek druipt. Ik snap dat je zelf waarschijnlijk erg blij bent met de foto's van de jonge leeuw, maar de tweede van het prairiehondje is qua foto een stuk mooier. Prachtige achtergrond. Ook de foto van het Pinche aapje is een fraaie en die van de helmbasilisk is super. Mooi scherptediepte en scherpte op het oog. Top.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Superb images,great post.
    Thank you for your comments,and visit.
    John.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hi Marco.. Such a beautiful pictures.. Congrats...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi marco,
    zoals altijd weer veel mooie en superleuke platen van de dieren in de dierentuin.
    De welpjes zijn inderdaad al aardig gegroeid zeg! Je openingsserie van de Prairiehondjes vind ik echt geweldig. Ik vind deze diertjes ook echt onwijs leuk om te zien :-))))
    De Oehoe is ook een verrukkelijk plaat en het is net of je die zo in het bos hebt gefootgrafeerd :-)
    De Maraboe mooi met de vleugels wijd en dat klein aapje is echt ontzettend leuk hahaha... En dan die gaap van die varaan!!!!!! Allemensen een behoorlijk muil dus hihi......
    ik heb weer zitten genieten.

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hele mooie fotos Marco. Wat is dat Pinche aapje mooi. Die heb ik toen niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hello Marco
    A wonderful post ..
    That yawn is amazing isn't it.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Fijn weekend Marco, zo mooi je header van de nevelpanter. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen