zondag 14 januari 2018

Reuzenpanda en meer Ouwehands Dierenpark


Wat gaan de dagen toch snel. Ik ben ook weer regelmatig met mijn camera op pad geweest.
Maar omdat ik toch de volgorde van mijn gemaakte foto's wil aanhouden, zijn eerst deze foto's aan de beurt voor een blogpost. Ik heb deze foto's een aantal weken geleden gemaakt in Ouwehands Dierenpark in Rhenen.
Daar zijn sinds vorig jaar twee Reuzenpanda's te zien, namelijk 'Xing Ya' (♀) en 'Wu Wen' (♂).
Bij mijn bezoek waren de panda's binnen, maar heb ik er toch nog één door het glas kunnen fotograferen. 
De andere lag toen te slapen. Wat zou het leuk zijn als hier ooit jonge panda's te zien zijn.

Reuzenpanda 'Xing Ya' (♀)
(Geboren op 05-08-2013 in Gengda in China)






Hieronder nog enkele andere dieren uit Ouwehands Dierenpark.

Roze Pelikaan



Afrikaanse Olifant

Mandril


Withandgibbon

Siberische Tijger

Chinese Muntjak

Humboldt Pinguin

Koningsgier

Mus

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

33 opmerkingen:

  1. Ihana panda karhu <3

    - Suvi -

    https://valokuviajatarinoita.blogspot.fi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Marco, awesome collection of photos. The animals are beautiful and I love the birds. The Panda is my favorite, they are so darn cute. Happy Sunday, enjoy your day and new week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie Marco, eentje die rust uitstraalt, ondanks dat we met wilde dieren te maken hebben. De Panda is leuk, maar ik vind de Mandril toch mooier, de kleurrijke snavel van de Roze Pelikaan is ook prachtig. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, dearest Marco,
    that was fun again! I love Big Pandas - and your photos are great! Hopefully there will be babies soon! :-) Wonderful also your other pictures - and I am pleased that you pay attention not only to the "stars" like tiger, elephant, mandrill and king vulture - bu also to the little sparrow at the end!
    Happy sunday and a good new week!
    Hugs & groetjes, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful panda! A special pelican! Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful shots and portraits..Love the Pandas :-))) Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marco,
    Wat een mooie serie foto's van de Panda's.
    De tijger is ook echt geweldig.
    Ik ben er nog niet geweest, ik denk dat het dit jaar wel gaat lukken.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marco
    ze zijn weer geweldig je foto's er zitten een paar bij die zijn gaaf.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marco,
    Prachtige platen van diverse dieren uit de dierentuin in Rhenen. Het is de dierentuin, die ik meestal bezoek. Dus ken ik die beestjes wel, Behalve de reuzenpanda's die heb ik nog niet bezocht. En ik hoopte al dat jij er mee zou komen!!
    Super leuk! genoten van je blog!
    groetjes en fijne week!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The panda is wonderful, but so are the others. And that is a wonderfully unique picture of the Penguin!! Super pictures, Marco!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zit ze er heerlijk relaxed bij! Prachtig en zo lekker aan het knabbelen. Fijn dat je de foto's kon maken Marco! Een Koningsgier??? Wow!
    Afsluiten met een heuse wilde Huismus blijf ik leuk vinden, zijn toch ook mooie beestjes en op sommige plekken inmiddels bijna zeldzaam.
    Fijne blog weer hoor.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Urocza panda.., świetne zdjęcia!, pozdrawiam:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marco,

    De Roze Pelikaan, wowwwww wat een waanzinnig mooie foto's
    zijn dat geworden, samen met de Afrikaanse Olifant en de Mandril
    mijn favorieten vandaag, hihi.

    Tsja.......... de Reuzen Panda's, eerlijk gezegd heb ik helemaal
    niets met deze dieren, guitig om te zien is het enige wat bij me op komt.
    De Koningsgier is ook van grote schoonheid, de kleuren zijn geweldig
    en ook zo mooi dat in de achtergrond dezelfde kleuren een rol spelen.

    Wens je een fijne week toe,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Preciosa serie fotográfica, me han gustado todas las fotos pero en especial la del gorrión. Marco un abrazo desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh my goodness that vulture's beak is ever so strong.
    Pandas, well people do seem to love them, I can take them or leave them.
    Monkey's are always lovely to me.
    Beautiful colour pink in the pelican, never seen a pink one before.
    Lovely photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Marco,
    I would tease you if I said the sparrow is the most amazing picture, but nevertheless, I like them very much!!
    The mandrill is to me the most amazing creature of this post!
    I also the like the Pink pelican very much.
    Enjoy your zoo visits and take care :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mais uma série de magníficas fotografias.
    Uma boa semana.
    Um beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marco.

    Prachtige foto's heb je, van al die mooie dieren.
    De panda is echt een juweeltje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Добрый день, Марко! Фотографии чудесные, мне больше всего понравился пингвин! Так славно пойман кадр!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. You took such beautiful pictures again, dear Marco! The panda bears look so content, chewing on their bamboo meal and the lar gibbon seems totally relaxed, watching everything from it's elevated position.
    Have a great week and in case you're going to visit a zoo, I wish you lots of fun!
    Kind regards,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Again, Marco, you created such beautiful photographs! I cannot choose a favorite...
    i LOVE your blog - so happy to have found it!
    Sincerely, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Marco,
    wat zit mevrouw panda heerlijk te smikkelen van de bamboe. Mooie foto's.
    Die koningsgier is bijzonder, zeg, met zijn veelkleurige maffe koppie.
    Het leukst vind ik het musje in de omheining; hij past zo mooi in het vierkantje.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Great shots, Marco! Specially, the bear. I love this animal. Kisses.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Stunning photographs.
    Loved seeing the panda, and all the animals, but hasn't the Siberian tiger got fabulous markings.
    Great shot of the sparrow too - so sweet.

    Enjoy the remainder of January

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Marco, prachtig, wat 'n mooie serie is dit weer!
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Extraordinary series of photos Marcos.
    Thanks for sharing.
    Congratulations.
    Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ale piękne zdjęcia. Misio - panda mnie zachwycił. :)
    Moc pozdrowień.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hai Marco,

    Wat zijn ze mooi zeg die reuzenpanda's. Hele fraaie portretten hoor. Wat ik ook erg mooi vind zijn de foto's van de Mandril en dan vooral de eerste daarvan. Top.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Marco, wat een prachtige foto's! Vooral van de panda's. Maar, de namen en het geslacht zijn zoals veel vaker gebeurd, omgedraaid, daar kun je ook niet veel aan doen, want de betekenis van Wu Wen is krachtige wolk en van Xing Ya Elegante Ster. Ik vind de koningsgier erg mooi geportretteerd en de gibbon!
    Groeten van Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Marco
    Gaaf dat je een van de reuzenpanda's kon fotograferen, hij zit er zo te zien wel relaxed bij. Ook mooi die siberische tijger, zo anders dan de Sumatraanse. Mooie mus, ik vind dat in dierentuinen toch altijd erg leuk om te fotograferen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen