vrijdag 2 december 2016

Jachtluipaarden en Stokstaartjes


Vorige week zijn mijn vrouw en ik weer naar Safaripark Beekse Bergen geweest.
Het was een mooie doordeweekse dag en bovendien ook lekker rustig in het park. 
Wij waren dan ook meteen met onze auto door het safari gedeelte gereden om mijn favoriete dieren te zien. 
Deze jachtluipaarden lagen daar lekker relaxed de boel te observeren en kon ik zo vanuit mijn auto deze foto's maken. 

Jachtluipaard









Deze onderstaande foto's heb ik tijdens de wandelsafari gemaakt.



Verder wil ik ook nog foto's laten zien van de Stokstaartjes die ik bij een eeerder bezoek aan het Safaripark heb gemaakt.
Deze dieren blijf ik grappig vinden en zijn ook erg leuk om te fotograferen. 

Stokstaartje






Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

38 opmerkingen:

  1. outstanding pictures of the luipard. Excellent images.
    best regards
    susa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful and I do like the photo where the leopard is looking straight at you, it's not always easy to have animals to that.
    Meerkats they are sweet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAUW... echt heel mooi, Marco!!
    Ga helemaal voor foto 5 waar hij/zij naar je kijkt en foto 8, zo knus samen... :-))
    Fijn weekend en groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Привет из Краснодара, Марко! Гепард очень здорово маскируется на сухой лчстве! Замечательные фотографии!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marco.

    Prachtig zoals je het Jachtluipaard en het Stokstaartje laat zien.
    Prachtige foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marco
    Mooi die jachtluipaard inderdaad die stokstaartje blijven grappig mooie foto's .
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stunning pictures! The animals are great for protecting the colors. Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marco,
    Het Safaripark voorziet duidelijk in een behoefte. Je laat zien dat je bijvoorbeeld jachtluipaarden schitterend kunt bekijken en fotograferen. Dat stokstaartjes fotogeniek zijn weten we inmiddels. Foto's 8 en 16 zijn bij mij favoriet.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Marco,
    fabulous photos of the leopard and the cute animals. You catched them both very well. Have a great weekend, Marco.
    Best, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marco.. Beautiful series of photos.. Fantastic creatures.. Happy weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Very sweet animals Marco!love the light in the first setting!
    Happy weekend to you and family :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow Marco, weer heerlijke beelden van de jachtluipaarden!! Vooral foto 8 en 9 vind ik prachtig. De Stokstaartjes zijn allemaal geweldig. Ik heb daar nou eenmaal een zwak voor, dus geniet ik van je schitterende foto's!
    Fijn weekend,
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's zeg! Je zou niet zeggen dat dit in een dierenpark is gemaakt. je hebt zelfs oogcontact met het luipaard gemaakt, geweldig!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marco,

    Wat lijkt me dat een geweldige ervaring om van zo dichtbij
    deze jachtluipaarden te observeren en op de plaat te kunnen
    vastleggen. Het is werkelijk een SUPER fraaie serie geworden.
    Fantastisch mooie dieren zijn het en grappig dat witte pluimpje
    aan de punt van de staart zo mooi in beeld :-)))

    En de Stokstaartjes zijn echt guitige eigenwijsjes, erg
    leuke diertjes om te fotograferen.

    Nog een fijn weekend verder.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goede morgen Marco ,
    Wat een geweldige serie zeg ik kijk mijn ogen uit wat PRACHTIG ! Ook de stokstaartjes die zijn om op te vreten niet echt natuurlijk maar zo mooi !!!!
    groetjes en een fine Zondag ,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love your Cheetahs, special. And, Meerkats, fantastic Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco,
    echt weer een gave serie van deze schitterende jachtluipaarden. Sinds ik ze zelf enige tijd terug zag (ja, de foto's moet ik nog plaatsen) was ik nog meer gecharmeerd van deze prachtige dieren! Je hebt ze dan ook hele mooi in beeld gebracht.
    Dit geld ook voor de stokstaartjes. Wat zijn dat toch geweldige en leuke diertjes hahahaha....
    Ik ben even heerlijk met jou en je vrouw meegereden.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Marco,

    Prachtig hoe je deze twee diersoorten in beeld hebt gebracht. Erg fraai wanneeer ze zo relaxed om zich heen liggen te kijken. Vooral de derde foto en de foto waar de luipaard je recht aankijkt zijn erg mooi. Heerlijke beelden ook van de stokstaartjes. Mooi hoor.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Cat animals are so beautiful and elegant. Would have liked to have met an up close. Must be a wonderful experience.

    Take care:))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love your shots of the cheetahs! They look relaxed, but still very alert.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's! De jachtluipaarden kleuren mooi bij de herfstbladeren. Vooral de eerste serie is een heel rustgevend geheel. En weer geinige foto's van de stokstaartjes, de mooiste vind ik de onderste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi, dearest Marco,
    Your cheetah photos are wonderful. I love these elegant cats too, and because we have not seen them in the Etosha National Park, we visited them a few days later in a cheetah center where, among others, injured animals are well maintained and orphaned cheetahs be saved. Some of them will be then released again, others remain in the center, because they could not survive in the wilderness.
    Unfortunately we did not see a single meerkat in Namibia. They exist there, I know, but they have probably hidden well ;-))

    Hugs & groetjes,

    Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik hield zoals grote katten in plekjes en zitten met poten omhoog stokstaartjes. Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marco,
    wat een mazzel dat je de jachtluipaarden vanuit de auto zo lekker dichtbij in de kijker had. Heel mooie foto's zijn dat geworden. De stokstaartjes staan er ook leuk op. Alleen al voor deze diertjes wil ik graag nog een keer naar de Beekse Bergen.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Marco,
    Prachtige serie foto's van het jachtluipaard en de stokstaartjes.
    Je hebt ze perfect vast gelegd, ze zijn allemaal super.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Marco,
    Magnificent animals, beautiful photos.
    Kind regards
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Pretty series and pretty animals Marco!! I love the elegant cat animals! Panther is my favourite.
    Hugs
    Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. je laat hier twee van mijn favoriete dierentuinbewoners zien, mooie serie, vooral de stokstaartjes heb je vanaf een mooi laag standpunt er heel mooi op gezet.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hello, the cheetah is a beautiful animal. Wonderful series of critter photos. Enjoy your weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. They're all cute, they look like just chillaxing!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. MARCO BONJOUR
    merci pour ces si belles photos ai top je trouve
    et tu sais j'adore ces petites bestioles elles sont tellement amusantes
    gros bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi Marco,
    Marvelous serie of photos. All perfectly sharp.
    Greetings and happy week

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hello Marco,
    You are amazing photographer !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Αγαπητέ μου φίλε Marco
    Κάθε φορά που βλέπω τις υπέροχες φωτογραφίες σου, σκέπτομαι πως σου αξίζει να είσαι μέλος του National Geographic!
    Συγχαρητήρια!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige foto's! Je hebt twee van mijn favoriete dierentuin dieren bij elkaar in één blogje gezet, geweldig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen