zaterdag 15 oktober 2016

Diergaarde Blijdorp


Dit keer wil ik weer een aantal foto's laten zien die ik in Diergaarde Blijdorp heb gemaakt.
Om te beginnen deze Vosmangoesten.
Dit zijn zulke grappige dieren en laten zich vaak goed zien.

Vosmangoest


Gaap...!!





Hieronder opnames van een Manoel.
Momenteel is van deze soort een stelletje in Blijdorp te zien en men hoopt dan ook dat er binnenkort misschien eens kleintjes gaan komen.

Manoel



Kleine Panda (Rode Panda)

Prairiehondje

Kuiforopendola

Muis

Heliconius Erato

Calliandra

Mantsjoerijse Kraanvogel

Pruimkopparkiet

Banteng

Waterhoentjes

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

47 opmerkingen:

  1. Hoi Marco.

    Geweldige mooie serie laat je zien.
    De Vosmangoest is een leuk grappig diertje.
    De Manoel is een mooi apart dier.
    De andere dieren zijn ook erg mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele fraaie fotoreeks!
    en wat is die Manoel gaaf! Nooit gezien. Hij heeft iets in zich van een jachtluipaard, aap en een wilde kat. Het waterhoentje met jong en de kraan staan er ook geweldig op! En grappig dat je dat muisje erop hebt!
    Heerlijk zo je blog bekijken op deze druilerige zaterdag ;-))
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marco,
    Wat een prachtige serie weer van de dierentuin.
    Ik vind ze allemaal geweldig, leuk beest die Manoel, het lijkt wel een wilde kat.
    Ik heb weer genoten van deze serie, ik hoop deze maand of begin november ook nog een keer naar de dierentuin te gaan, maar dan wordt het Ouwehand, daar mag je met een hondje naar binnen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very beautiful Marco!they are all very cute:))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful photos, Marco! I love all the animals here!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige serie Marco, de Manoel is naast de Luipaaard mijn favoriete katachtige. Moeilijk om daar te fotograferen, maar goed gedaan. De Vosmangoest staat er ook goed op, mooie uitdrukkingen heb je gevangen. De rest is uiteraard ook top, maar dat weet je als je hier komt kijken. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Marco, dit is weer echt genieten, mooie blog, de katachtige vind ik geweldig.
    Wat is daar in Blijdorp toch veel moois te zien.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals altijd weer pracht platen, en ook leuk dat je een plant hebt meegenomen in je serie. Dankzij jou zie ik regelmatig soorten die ik wel eens gezien heb vroeger in de dierentuin maar ook 'nieuwe' dieren die vertederen en verwonderen.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. For an engine driver, you are one great photographer. These are fantastic. Seeing the mongoose made me remember my Kipling.... Rikki Tikki Tavi! Thanks for sharing all of these.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Marco! Cool animals. Dense coat cat is great pretty! Have a nice weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt weer prachtige foto's gemaak ...de foto van de kleine panda
    vindt ik de mooiste foto ..wat een lief kopje ....
    groetjes ...nog een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke serie vol prachtige foto's weer, Marco.
    De serie van de vosmangoest is heel leuk. De manoel lijkt hier een heel goeiig baasje, terwijl ik begrijp dat ze behoorlijk agressief kunnen zijn. De rode panda heeft zo'n lief koppie, net als de prairiehond. De parkiet heb je hier in een heel leuke houding. Kortom, het was weer erg genieten van je blog.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marco,

    Wat een prachtige verscheidenheid aan dieren laat
    je ons weer zien, mooie beelden van de Vosmangoest
    en zo leuk een gapende te zien, flinke hoektanden hebben zeg.

    De Manoel, wowwwwwwwwwwwwwww wat een schoonheid, heb ik
    nog nooit gezien, al eerder schreef ik het maar ik leer
    hier steeds weer iets, hihi.

    Mooi dier is de Banteng en ook zeer fraai de bloem van
    de Calliandra, wat is de natuur toch PRACHTIG hé.

    Heb weer genoten van dit alles, nog fijn weekend verder.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig de Manoel.... een fotografische voltreffer. Zelf al verschillende keren geprobeerd... maar ik kijk wel naar jou foto... super. De vosmangoesten staan er ook mooi op. Weer een pracht serie van Blijdorp. Groeten van Harry.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Excellent pictures Marco! You are a big expert in photography of animals.
    Mongoose is very amusing and panda is so charming.
    Superb series of photos, its perfectly done!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Марко, фотопортрет попугая восхитителен! Спасибо за волну позитива, давно я в зоопарк не ходила... Надо исправляться!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die manoul ziet er wel cool uit, zo vindt onze Noorse boskat Loki ook dat hij een wild dier is. Tot hij honger heeft, dan is zo'n bakje gevuld met knabbels ook erg makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knappe reeks, Marco!
    Heerlijk om te bekijken...
    Lieve geniet-groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marco
    Wat is dit weer een mooie serie ik heb genoten van je foto's .
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie soorten zitten er daar in de dierentuin Marco.
    De Manoul kende ik helemaal niet, pracht foto's heb je er van.
    Prachtig blog heb je hier.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Excelente y variadisimo reportaje fotografico, me gusta mucho este trabajo,saludos y feliz semana.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi Marco,
    marvelous photos and portraits, especially the first ones. All photos are gorgeous ! Have a great new week, Marco.
    Bets regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Great portraits again, dearest Marco, and the Vosmangoest has a very funny face :o))
    Hugs & groetjes, Traude

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Amazing shots of these lovely creatures.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fantastic, your work is beautiful, cheers Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Marco,
    wat een prachtige foto's laat je hier weer zien van de dieren die daar zijn.
    En euhhh... riep je iets tegen me in foto 4 *gniffel.......* Mooie momenten zijn dit. Dat mooie Prairiehondje komt me ook hele bekend voor (zal ik dan ook binnenkort maar ;-).
    Werkelijk supermooie foto's van al deze dieren en vogels. Bovendien weet je ook nog overal de namen van!!! Ik heb weer even heerlijk genoten.

    Lieve groet,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fiquei encantada com aquele gato? que leva o nome de Manoel
    na legenda.
    As suas imagens são maravilhosas!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goede avond Marco, leuk weer een aflevering uit het Blije Dorp. Geweldig die gapende vosmangoeste. Verder vind ik de foto van de muis en de waterhoentjes er boven uit springen :)Prachtige kleurrijke foto's allemaal. Groetjes, Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Buena serie Marco. Las fotos son fantásticas. Ellos te miran con cuiosidad.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lovely captures of all the animals - great close-ups.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Marco, great photos. I especially loved the No 4, we can see perfectly the entire interior of the mouth of yellow mongoose.
    Kind regards
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Marco,

    Een erg gave serie van Blijdorp!
    wat een mooi beest de Manoel, had er nog nooit
    van gehoord, laat staan dat ik ze gezien heb! pracht
    beest heel mooi in beeld gebracht, maar de andere beesten
    zijn ook super, je hebt mooie foto en je hebt de hekken en kooien
    weer mooi buiten beeld gelaten wat in een dierentuin al een vak
    op zich is!! prachtige blog!

    groetje Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hai Marco,

    Ik zie dat ik dit blogje helemaal heb gemist.
    Wat een tanden hebben die mangoesten zeg. Lekker dat hij ook precies op het goede moment het bekkie zo open doet. Prachtplaat. Die Manoel is wel een heel fraai dier. Nog nooit van gehoord en nog nooit een plaatje van gezien. Die heb je mooi binnen. Super.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wow....welch großartige Fotoserie...
    Du hast fantastische Aufnahmen gemacht....
    eine super Qualität und Farbe.
    Liebe Grüße, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi gevarieerd blog Marco met een aantal bijzondere soorten die ik nog niet eerder zag. Wat ziet zo'n vosmangoest er gevaarlijk uit als hij zijn bek opentrekt zeg, op zich al een mooie miniserie. Een manoel had ik nog nooit van gehoord, laat staan dat ik hem ooit gezien heb, hij doet me een beetje aan een wilde kat denken. Mooie achtergronden heb je kunnen creëren bij de kuiforopendola en de heliconius Erato. De laatste foto van de waterhoentjes lijkt dan weer heel gewoon voor dierentuinbegrippen, maar ik vind hem prachtig.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een schitterende serie is dit geworden zeg Marco prachtig lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wow!!! Interesting and lovely cat.. Magnificent photography.. Cheers

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hello, wonderful collection of critters and photos. Have a happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. A wonderful series of images, as always Marco. The zoo obviously has captured your imagination in a major way.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een leuke gevarieerde serie, de mangoest is een mooi beestje, de Manoel...prachtige foto's, is het nu een kat of een aap? het muisje vind ik superschattig. Kleine panda en de prairiehondjes behoren tot mijn favoriete Blijdorp bewoners, dus die foto's spreken mij zeker ook aan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hi Marco,
    Fantastic entry. All pictures are perfectly photographed and with fantastic sharp. Great job.
    Many greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heips Marco,
    This is so lovely animal series.
    All photos are great shots.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wonderful animal portraits, Marco, and great species!
    This zoo is definitively the place to go!!
    Keep well and enjoy your evening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hi Marco,
    These animals are so cute and quality of photos is fantastic :)
    Warm regards :)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Marco,
    Stuk voor stuk zijn het weer voltreffers. Je laat overduidelijk zien dat je je in een dierentuin eindeloos kunt vermaken. De variatie aan en kwaliteit van de beelden is geweldig.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen