dinsdag 2 februari 2016

Diergaarde Blijdorp


In Diergaarde Blijdorp zit een groep Franjeapen, ook wel Colobusapen genoemd.
Deze apen hebben in hun verblijf een buiten en binnen gedeelte. Door de lastige netten van dit verblijf was het me nog niet eerder gelukt om dit aapje hier in Blijdorp te fotograferen.
Toevallig deze dag zat dit aapje lekker binnen dicht tegen het glas aan, waardoor hij heerlijk in het zonnetje zat. 
Mooi om hem nu (ondanks de niet al te schone ramen) toch eens om de foto te krijgen.
Verder ook nog andere foto's van dieren uit de Rotterdamse dierentuin.

Franjeaap (Colobusaap)



Baardaap

Kuifmakaak

Maraboe


Paradijskraanvogel



Rüppells Gier 
Hier al druk aan het nestelen. In Januari leggen zij vaak al een ei.

Kroeskoppelikaan

Aziatische Olifantje "Sunay"

Neushoornleguaan


Californische Zeeleeuw

Leuk dat je kwam kijken en tot de volgende keer!!

50 opmerkingen:

  1. Fantastic photos Marco. Thank You for showing us these beautiful animals :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello, Marco! Awesome captures of the monkey, birds and iguana. Great post, well done!
    Happy Tuesday, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie Marco. Het zijn allemaal favorieten, maar de foto's van de Paradijskraanvogel(kop) en de Zeeleeuw winnen vandaag. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie serie heb je hier weer Marco.
    Mooi dat je de gier met een tak in zijn snavel kon fotograferen.
    Ik ga voor de Neushoornleguaan, al zijn ze allemaal mooi om te zien ;-)
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bonjour Marco,
    Tes photos sont toutes si belles et j'ai un petit faible pour le singe Colobus, son regard est presque humain!

    Bisous

    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Marco,
    marvelous photos and portraits especially of the monkeys. Really wonderful !
    But also the Marabu, the paradise bird and the leguan are amazing too.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Olá Marco,

    Extraordinária série fotográfica.
    Gostei demais do macaco Colobus.
    A captura do abutre também foi excepcional. Parabéns!

    Feliz semana.

    Abraço.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marco.

    Hele mooie serie heb je gemaakt.
    Wat een leuk aapje is het Franjeaapje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marco, je heb er weer 'n fraaie serie van gemaakt, Wat zijn ze grappig hé die apen.
    Groet Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Marco, prachtige foto's heb je weer gemaakt, het voordeel in een dierenpark is dat ze altijd keurig blijven zitten. Dus rustig afwachten en 'klik' ze staan erop. leuk die apenkopjes, groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hooi Marco
    mooie foto's vooral die apen met die eigenwijze kopie's
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Great pictures Marco - really beautiful.
    Beautiful evening
    kind regards Crissi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. aan de foto,s te zien heb je er heel veel plezier aan beleeft Marco het straalt er gewoon vanaf

    BeantwoordenVerwijderen
  14. outstanding pictures of wildlife animals. So beautiful.
    kind regards
    susa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Замечательные портреты, Марко! Особенно понравились обезьяны, такие умные глаза:))
    Словно специально позировали фотографу! Как Вы с ними договариваетесь???

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wonderful portraits of these guys!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marco,
    Wat een heerlijk dierentuinblog. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ja, je Franjeapen dan maar, want die zijn zo mooi en dat door het glas. Knap gedaan! Al de apen zijn mooie platen. De grote vogels ook vooral de portretten super. Sunay staat er schattig op en opvallend dat groen bij de leguaan. de achtergrond maar ook de ogen! De uitsmijter ook toppie!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterende gelaatsuitdrukkingen van de apen Marco!

    Gr. John

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterende foto, die eerste van die franjeapen. Heel sfeervol en hij kijkt recht in de lens.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sehr schöne Bilder von den Tieren.

    Gruß
    Noke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige dieren en hun foto's. Ik hou van de meest eerste. Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Marco,

    Zo MOOI, wat een voltreffers, de foto's van
    de Franjeaap [Colobus aap] vind ik fantastisch.

    En als ik google afbeeldingen bekijk van deze Franjeaap
    kan ik wel zeggen dat jij een TOP fotograaf bent.

    Je enthousiasme waarmee je deze serie hebt genomen
    spat van de foto's af. Het zijn stuk voor stuk juwelen!!!

    Wat een enorme bek heeft de Maraboe, daar past wel een
    flink visje in, hihi.

    Fijne week verder Marco,

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Just beautiful.
    The monkeys faces are just so beautiful, they make me smile.
    The birds are beautiful, with all photos so crisp and clear - well done.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh Marco, so wonderful pictures again! I love see pictures of animals. Have a nice week! Br Katinka

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ze zijn weer prachtig geworden Marco ik heb er van genoten lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Marco,
    Je hebt wel eer van je werk want alle dieren staan er fraai op. Voor mij zijn de Colobus apen de crème de la crème. Ik heb ze ooit in Kenia gezien, maar daar krijg je geen kans om ze van zo dichtbij te zien. Ondanks het glas vind ik het geweldige platen van de Colobusapen. Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Marco, Top dat het nu gelukt is om de Colobusapen te fotograferen. Vooral de 3e foto vind ik leuk. Best lastig door (vies) glas dus knap gedaan. De Baardaap vind ik ook cool en veel leuker dan de baardapen die ik ken ;-).
    Je zeeleeuw is een plaatje, erg mooi!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Marco,
    Prachtige serie van de apen, je hebt ze er weer heel mooi op gezet.
    Mooi de uitdrukkingen bij de apen, ook de andere dieren zijn super om te zien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Marco,

    Ondanks het vieze glas zijn je opnames van de Colobusaap heel geslaagd. Enkele mooie vogelsoorten ook, de maraboe is dan wel niet zo'n fotomodel, maar je ziet hem niet vaak op vogelfora en daarom heel mooi om hier eens te zien. Paradijskraanvogel is ook een hele mooie soort. Mooi geheel.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dearest Marco,
    your animal portraits are quite great again! I think the pretty black and white monkey looks on the 3rd photo like Stan Laurel! Generally some of the faces remember of human facial features (eg. the Marabu). Adorably the young elephant and the pelican with the pretty "hair style"! ;O)
    Lots of hugs, Traude
    http://rostrose.blogspot.co.at/2016/02/ruckblick-auf-den-januar-teil-1.html

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Extraordinary photos. I loved especially the 3 shot, the monkey will seem to speak to us, it is amazing.
    Many greetings
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel mooie serie, Marco.
    Die gier met dat iele takje vind ik wel aandoenlijk.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Marco,

    als je dit schitterende Franjeaap door vies glas hebt gefotografeerd dan moet je echt van goede huize komen wil je dit zo mooi verbergen als jij hebt gedaan met deze foto's. ik vind eth aapje ook heel bijzonder en erg mooi. Die baardaap is net mijn chef whaaaaaaaaaa................. oeps! Ook de andere vogels en dieren staan er weer geweldig mooi op. Ik hoef echt niet meer naar een dierentuin want zo mooi als jij deze dieren laat zien zit ik gewoon eerste rang :-) Prachtig gewoon.

    Hele fijne zondag nog.
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen

  34. Fotografias lindas!!!
    Surpreendentes pela riqueza de detalhes.

    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    ❤ه° ·.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. I love the third photo Marco! Even the dirty window this shot is perfect. His eyes are talking!!
    Hugs!
    Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Super Marco, je portret van de Colobus aap !! Echt ontzettend mooi gedaan, vooral de 1e.
    De leguaan ook bijzonder en leuk de zeeleeuw, de Gier met de grote tak is ook erg mooi.

    groetjes, Truus
    PS. Ik stap binnenkort over om mijn nieuwe blog met de naam : http://truelyme-fotografie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Beautiful series, they are superb Marco.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Fantásticas todas las fotos, Marco. en especial me llaman la atención las primeras, con las miradas y expresiones de los monos.me pregunto ¿ Qué estará pensando uno de ellos?

    Gracias por tus palabras y tu visita. Marco


    Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoe meer ik zelf bij Avifauna fotografeer, hoe mee bewondering ik voor jouw foto's heb, Marco. Het valt beslist niet mee om er iets moois van te maken. Andere bezoekers, hekken, verstorende elementen ... er is altijd wel iets om je foto te verknallen. Mijn complimenten voor je hele serie. Prachtig gedaan. De Franje apen (1, 2 en 3) vind ik het mooiste. Overigens een uitdaging op zichzelf (zwart/wit). Knap werk. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Aapjes kijken je nieuwsgierig Marco :))
    Ik had nog nooit een maraboe gezien.Prachtige foto's, kerel!!
    goede dinsdag.
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Great photography, Marco. Takes me back to a trip to South Africa back in 2008.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hall Marco
    Ik ben weer eens niet zo snel met een reactie.
    Maar deze serie ziet er weer fantastisch uit. 'k Geniet altijd van je foto's, je ziet de bewondering voor de dieren er vanaf stralen en daar geniet ik weer van. Ga lekker zo door!!! Met vriendelijke groet. Harry (vriefoto)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hi Marco,
    Wonderful serie. All pictures are beautiful and all perfectly photographed.
    Best regards and have a great weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hello Marco, beautiful images and pretty portraits... Happy Valentine's Day

    BeantwoordenVerwijderen
  45. JIPPIE..................het is gelukt,
    prachtig zo Marco in de kleur van je blog.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wonderful photographs! Thank you so much for the nice comment and follow on my blog. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wonderful Pictures...like your Blog very much....
    _____________
    ladies hand tattoo

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Κάθε φορά με ενθουσιάζουν οι φωτογραφίες σου, αγαπητέ μου Marco!
    Αλλά το βλέμμα της πρώτης φωτογραφίας, με συναρπάζει. Μιλάει...Αναρωτιέμαι πόσο δίκιο είχε ο Δαρβίνος.
    Είσαι σπουδαίο ταλέντο!
    Πολλούς χαιρετισμούς

    BeantwoordenVerwijderen