zondag 22 januari 2012

Geelvleugelara

 
Deze Geelvleugelara heb ik vorige week zaterdag 14 Januari gefotografeerd in Diergaarde Blijdorp te Rotterdam.

Deze Ara's leven oorspronkelijk in de tropische oerwouden van Midden-Amerika en zijn één van de grootste Ara's die bestaan. De geelvleugelara meet van kop tot staart 78-90 cm.
De houtkap en de vogelhandelaars brengen deze Ara's helaas aan de rand van hun voortbestaan. Momenteel zijn er beschermingsmaatregelen van kracht. Hopelijk met susses, want veel soorten Ara's zijn al uitgestorven.
 
Geelvleugelara
 
 
 
 

Tevens wil ik een ieder bedanken voor de reacties op mijn vorige opnames.

29 opmerkingen:

  1. Marco je foto's zijn weer uitstekend, de kleuren spreken mij ook heel erg aan.....het rood spat van mijn scherm.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I also would be a dream house :-) and place where he is. Nice is your painted picture. Yours. *** Ik zou ook een droomhuis :-) en de plaats waar hij is. Nice is uw geschilderd beeld. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha de lawaaipapegaaien. Ik vind ze wat teveel herrie maken (ze krijsen zo), maar je hebt er prachtige foto's van gemaakt.
    Greet en ik hebben genoten in Blijdorp, van 10 tot half 5 ongeveer rondgelopen en heel veel foto's gemaakt, ook weer heel veel weggegooid want er was erg weinig licht vrijdag. Blog komt deze week.
    We gaan in het voorjaar zeker terug, om de kleine leeuwenwelpjes te bekijken wanneer die voor het eerst buiten mogen spelen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en gefeliciteerd met de Chip foto video melding, of heb ik het verkeerd..??

    Deze zijn ook weer zo mooi van kleur, toch leuk altijd een dagje dierentuin. Je kan er wel helper worden, je weet ze denk ik allemaal bij naam..??

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Yvonne!!!
      Ik sta inderdaad deze maand met mijn foto van de Grijze Kroonkraanvogel in het nieuwste blad van Chip Foto Video. Erg leuk hoor!!

      Groetjes, Marco

      Verwijderen
  5. simply fantastic! those colours want to kump out...thanks for your comments and visits!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer mooie foto´s en ik heb weer iets bij geleerd. Ik wist niet dat deze Ara´s zo groot werden. Je bent toch echt een Blijdorp fan.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prima in beeld gezet Marco....
    wat hebben ze mooie kleuren...
    prima van scherpte zijn ze...
    Ik hoop ook dat de maatregelen voor de Ara's op tijd
    komen...zou mooi zijn.....

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja ik zag je foto ook in de Chip Foto Video, gefeliciteerd met deze publicatie, altijd iets om trots op te zijn.
    Deze kleurrijke papegaaien mogen er ook zijn, heel mooi vastgelegd, hopelijk werken de beschermingsmaatregelen, het zou triest zijn als deze prachtige vogels het niet redden.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marco, prachtige foto`s van deze mooie Ara`s!
    Erg mooi van kleur.
    Ik heb Vrijdag samen met Ghita genoten in Blijdorp en hèèèèèèèl vèèèèèèèèl foto`s gemaakt.
    Ik kom je er vast een keer tegen want ben van plan vaker te gaan,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop echt dat die beschermingsmaatregelen gaan werken...je moet er toch niet aan denken dat ze er straks niet meer zijn. Je serie is weer erg indrukwekkend en wat hebben ze mooie kleuren! Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wouw Marco
    wat knallen die kleuren er uit.
    erg mooie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige vogels en ook heel kleurrijk. Inderdaad jammer dat er zoveel individuen zijn die deze mooie vogels in hun bestaan bedreigen :-(

    Prachtige serie marco.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ara's are impressive birds ! Nice photos :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Great pics, love the colours.! Cute birdie :)
    Have enjoyed my visit!

    Tot ziens,
    Eli Kristin ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze vogels hebben echt spetterende kleuren: mooi vastgelegd ook!
    Ik moet ook maar weer eens nar Blijdorp, al lang niet meer geweest.

    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hay hay Marco :-) and thank you so much for nice words in my blog. Just an Norwegian amateur, but having fun!!! walk and play with the camera... :-))) the main point to me.

    You take the most amazing pictures yourself, and now I will enjoy the rest of them a cold winter night.

    Hugs from Anne in Norway.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooo so lovely Marco!!! So colorful!!!
    Your photos are amazing!!!
    Have a very nice week!
    Best regards

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful images in your blog! Very nice! ; )

    Thank you for visiting and nice comments in my blog!

    Have a nice evening!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wonderful shots you've taken here. In Norwegian this bird is called Pappegøye ! :0) Great captured! :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantastic photos from this colorful bird. Wonderful portraits !
    Kind regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een kleurrijke foto's!
    Schoonheden zijn het... wat een prachtige kleuren, zo mooi heb ik ze nog nooit gezien.
    Weer een topper van een serie Marco :)

    Groetjes, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Blijven prachtige kleurrijke papegaaien, en een dankbaar foto onderwerp. Netjes vastgelegd in verschillende combo's.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Marco,
    Prachtige kleuren van de Ara! is inderdaad ook wel eens leuk om in de dierentuin te gaan fotograferen.
    Gr Sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marco, Weer mooie series zo te zien is het de moeite waard om er een keer heen te gaan. Ik was laatst in Arnhem naar burgers zoo met slecht weer maar dat was idd erg lastig fotograferen vooral binnen maar het blijft leuk dieren kijken. Je hebt hem er mooi opgezet. Kleurrijk. gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Marco,
    Bedankt voor je reactie op mijn Blijdorpblog (die van Greet komt ook nog). En dank voor de herkenningstip van de tijgers, dat vergeet ik nu niet meer.
    Ik kijk bijna geen tv, meestal zitten we om acht uur nog te eten, maar dat programma dat je noemt ken ik wel. Een kijkje achter de schermen, lijkt me wel leuk. Je kan bij Blijdorp trouwens ook een dagje meelopen met de verzorgers.
    groetjes en wie weet komen we elkaar nog een keer tegen daar.
    Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zoo, petje af voor deze prachtige beelden van de ara's.. Het valt niet mee om die op de foto te krijgen zonder dat je ziet dat ze in gevangenschap leven!

    BeantwoordenVerwijderen